|

زندگی‌نامه و سوابق «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران؛ مسعود پزشکیان کیست؟/ ویدئو و تصاویر

با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، پیروز انتخابات شد.

زندگی‌نامه و سوابق «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران؛ مسعود پزشکیان کیست؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، شد.

«مسعود پزشکیان» در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

«مسعود پزشکیان»  با اعلام وزارت کشور، پس از برگزاری دو مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

مسعود پزشکیان

«مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شد.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

«مسعود پزشکیان» متولد «۷ مهر ماه ۱۳۳۳»، در «مهاباد» است.

مسعود پزشکیان

او سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور

او همچنین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

مسعود پزشکیان

او پیشتر دو مرتبه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام‌نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲، پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت‌شده، به نفع آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، دیگر داوطلب کاندیداتوری این انتخابات، از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور

پزشکیان برای سومین مرتبه، «۱۲ خرداد ۱۴۰۳»، برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد که در نهایت در تاریخ «۲۰ خرداد ۱۴۰۲» نام او از سوی وزارت کشور، به عنوان یکی از ۶ کاندیدای احراز صلاحیت‌شده توسط شورای نگهبان، برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معرفی شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور

پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی، با شعار «برای ایران» خود را «صدای بی‌صدایان» معرفی و تلاش برای تحقق «حق» و «عدالت» و همچنین «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم پیشرفت» و «سیاست‌های ابلاغی رهبری» را مهم‌ترین وعده‌اش عنوان کرد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور

او همچنین در یکی از سخنرانی‌های تبلیغاتی خود اعلام کرد که «قول می‌دهم تا زمانی که زنده‌ام از حقوق مردم ایران، قومیت‌ها، جنسیت‌ها، انسان‌ها و همه با قدرت دفاع خواهم کرد. من نه وابسته پولم و نه وابسته پست و قدرت و فقط به مردم ایران وابسته‌ام و تا جان در بدن دارم در خدمت مردم خواهم بود».

ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها، افزایش سرمایه گذاری خارجی برای تحقق رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای ایجاد قوانین جدید، از محور‌های مطرح‌شده‌ای است که در اولویت برنامه‌های اقتصادی پزشکیان قرار دارد.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق رفع تحریم‌ها، ارتقای جایگاه و امنیت و اقتدار ایران در جهان، متوقف کردن موج مهاجرت، فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن، و احیای صنعت گردشگری، ارتقای سطح فناوری افزایش تبادلات علمی با جهان از برنامه‌های مطرح‌شده از سوی پزشکیان در حوزه سیاست خارجی است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور

پزشکیان اضافه کرد: «مردم آمده‌ام تا در ایران ایجاد کنیم و این اختلافات، درگیری‌ها و دعوا‌ها را حل کنیم و اجازه ندهیم فقط یک صدا بلند باشد، صدا مال همه است و این حرفی را که می‌زنم در همین مناظرات دیدید چهار نفر یک طرف و بنده هم یک‌طرف؛ و یکی از آقایان می‌گفت نمی‌گذارم رئیس جمهور شوید و بنده در جواب گفتم این مردم هستند که تصمیم خواهند گرفت که چه کسی رئیس دولت شود.»

تنظیم و توزیع عادلانه بودجه عمومی کشور با اولویت حمایت از اقشار کم برخوردار، حکمرانی مطلوب در صندوق‌های بازنشستگی با تاکید بر نظام شایسته سالاری، رفع بحران‌ها و کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب با اطلاعات واقعی و تدوین سیاست‌های هدایت تدریجی توزیع یارانه‌ها، افزایش سهم کمک دولت در تامین هزینه‌های درمانی و استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی به‌منظور اشتغال زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی رئیس جمهور منتخب در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

پزشکیان در مرحله نخست انتخابات که در تاریخ «۸ تیر ۱۴۰۳» برگزار شد، در رقابت با «سعید جلیلی»، «مصطفی پورمحمدی» و «محمدباقر قالیباف»، با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای، به عنوان نفر اول به مرحله دوم انتخابات راه یافت. «سعید جلیلی» نیز با کسب ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای به عنوان نفر دوم به مرحله دوم انتخابات راه یافت.

مسعود پزشکیان

 

مسعود پزشکیان

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در مقابل ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای جلیلی، به پیروزی دست یابد و به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

مسعود پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان

تعداد آرای مسعود پزشکیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

«مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شد.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، در «۵۸۶۴۰» شعبه اخذ رای در داخل کشور و «۳۴۴» شعبه اخذ رای در خارج از کشور، برگزار شد.

طبق آمار رسمی اعلام‌شده توسط وزارت کشور، «مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان در شهر قدس، رای خود را به صندوق انداخت

«مسعود پزشکیان» روز جمعه «۱۵ تیر ۱۴۰۳» رای خود را در مدرسه عاشورای شهر قدس، به صندوق انداخت.

مسعود پزشکیان

نگاهی کوتاه سوابق و فعالیت‌های مسعود پزشکیان

در ادامه، می‌توانید در این گزارش کوتاه، با سوابق و فعالیت‌های «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران بیشتر آشنا شوید.

مسعود پزشکیان کیست؟

بر اساس نتایج نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، پیروز انتخابات شد.

مسعود پزشکیان

واکنش رسانه‌های عرب‌زبان به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران

همزمان با برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه‌های عربی هم به پوشش اخبار این رویداد پرداختند.

تیتر اول رسانه‌های عربی، «مردم ایران به ایجاد شگفتی و غافلگیری عادت کرده‌اند»، بود.

واکنش شبکه‌های انگلیسی‌زبان به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران

واکنش شبکه‌های مختلف خارجی نسبت به انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران و نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در این فیلم مشاهده کنید.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها