|

کدام سران و مقامات کشورهای جهان به «مسعود پزشکیان» تبریک گفتند؟/ ویدئو و تصاویر

روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

کدام سران و مقامات کشورهای جهان به «مسعود پزشکیان» تبریک گفتند؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، سران و مقامات جهان پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

روسای جمهور، سران و مقامات کشور‌های جهان پس از پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، در پیام‌هایی جداگانه، این پیروزی را «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

«مسعود پزشکیان» در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز گذشته «جمعه، پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳» برگزار شد، با کسب اکثریت آرا، پیروز این انتخابات و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

«مسعود پزشکیان» سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد. او همچنین به عنوان وزیر بهداشت در دولت هشتم مسئولیت داشت و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

با اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران، روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان، در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

پیام تبریک رئیس امارات به مسعود پزشکیان

رئیس امارات پیروزی «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران، در انتخابات ریاست جمهوری را به او تبریک گفت.

به نقل از الخلیج آنلاین، «محمد بن زاید» رئیس امارات با انتشار پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به  رئیس‌جمهور منتخ تبریک و تهنیت گفت و اعلام کرد: «به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم و برای او، توفیق خدمت به کشورش و تحقق خواسته‌های ملتش را آرزو می کنم و خواستار همکاری با او در راستای خیر دو کشور و دو ملت هستم.»

رئیس جمهور چین به مسعود پزشکیان تبریک گفت

رئیس‌جمهور چین پیروزی «مسعود پزشکیان» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به نقل از شینهوا، «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

پیام تبریک امیر قطر به مسعود پزشکیان

امیر قطر در پیامی، پیروزی رئیس‌جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری را به مسعود پزشکیان تبریک گفت.

به نقل از الجزیره، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با صدور پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

رئیس‌جمهور تاجیکستان به مسعود پزشکیان تبریک گفت

رئیس‌جمهوری تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری منتخب ایران، از او برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

«امامعلی رحمان» همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای پزشکیان در کارش، اعلام کرد که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان در پیام تبریک خود به پزشکیان تاکید کرد: «در عین حال، من تداوم گفتگو‌های سطح بالا را ابزار مهمی برای تقویت روابط و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید. تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورهایمان است.»

پیام تبریک سلطان عمان به مسعود پزشکیان

«سلطان عمان» در پیامی، پیروزی مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

به نقل از الخلیج آنلاین، «هیثم بن طارق» سلطان عمان با صدور پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او، تبریک و تهنیت گفت.

امیر کویت پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت

امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران را به وی تبریک گفت.

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را به وی تبریک گفت.

پیام تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پزشکیان

مقامات ارشد عربستان سعودی، انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفتند.

به نقل از المیادین، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مقامات این کشور، پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

پوتین پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت

رئیس‌جمهور روسیه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

در پیام پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: «صمیمانه‌ترین تبریکات مرا به مناسبت پیروزی‌تان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را پذیرا باشید. روابط روسیه-ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. اطمینان دارم که فعالیت شما به عنوان رئیس جمهور (ایران) به بهبود هرچه بیشتر روابط دوجانبه در تمام حوزه‌ها در جهت منافع مردم دوست روسیه و ایران و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک خواهد کرد. برای شما آرزوی موفقیت، سلامت و صحت دارم.»

نخست‌وزیر هند پیروزی پزشکیان را در انتخابات ایران تبریک گفت

نخست‌وزیر هند پس از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با انتشار پیامی خطاب به پزشکیان نوشت: «پیروزی شما به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شما برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه گرم و طولانی مدت به نفع مردم و منطقه هستیم.»

رئیس‌جمهور صربستان پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

رئیس‌جمهوری صربستان در پیام تبریکی خطاب به رئیس‌جمهوری منتخب ایران نوشت: «ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برای ایران، سعادت و رفاه به ارمغان می‌آورد. 

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در پیامی ضمن تبریک صمیمانه به پزشکیان، نوشت: پیروزی شما نشان دهنده اعتماد شهروندان به چشم انداز شما برای آینده، تعهدتان به صلح و تمایل‌تان به پیشرفت کشور شما است. من مطمئنم که هدایت شما برای مردم شما سعادت و رفاه به ارمغان خواهد آورد.

پیام ژاپن پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جممهوری ایران

وزارت خارجه ژاپن با انتشار پیامی در تارنمای رسمی این وزارتخانه، ضمن تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران نسبت به بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

«کیتامورا توشیهیرو»، سخنگوی وزارت خارجه ژاپن با انتشار پیامی در تارنمای رسمی این وزارتخانه، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

در این پیام که در سه بخش تنظیم شده، آمده است:

۱- دیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار و مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

۲- ژاپن امیدوار است که ایران تحت ریاست جمهوری پزشکیان، در تعدیل تنش‌ها و ثبات‌بخشی به شرایط منطقه خاورمیانه نقشی سازنده ایفا کند.

۳- ژاپن بر پایه روابط دوستانه سنتی با ایران، همواره به تلاش‌های دیپلماتیک خود در راستای تعدیل تنش‌ها و ثبات‌بخشی به شرایط در منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داد و در عین حال گفتمان با دولت جدید ایران را تحت ریاست دکتر پزشکیان بهبود خواهد بخشید.

پیام تبریک رئیس‌جمهور سوریه به مسعود پزشکیان

رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی، انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

به نقل از المیادین، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با ارسال یک پیام، پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

بشار اسد در این پیام خود تاکید کرده است: «به همراه شما برای تقویت روابط راهبردی میان ایران و سوریه تلاش می‌کنیم. ما برای گشودن افق‌های جدید و روشن برای همکاری‌های دو جانبه می‌کوشیم.»

نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس پاکستان به پزشکیان تبریک گفتند

«شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی، ریاست‌جمهوری «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت.

در بیانیه نخست‌وزیر پاکستان آمده است: «صمیمانه‌ترین تبریکات به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه پاکستان و ایران و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم. پاکستان و ایران به عنوان کشورهای همسایه از روابط نزدیک و تاریخی برخوردارند. ما باید از طریق همکاری‌های متقابل سودمند آینده‌ای روشن را برای دو ملت خود تضمین کنیم.»

«آصف علی‌زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان نیز، پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.

او طی پیامی خطاب به مسعود پزشکیان اعلام کرد: «از صمیم قلب انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک می‌گویم. جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط برادرانه برخوردارند و امیدواریم در دوره ریاست شما روابط ما بیش از پیش قوی‌تر شود.»

زرداری تاکید کرد که «نگاهی رو به جلو به همکاری با منتخب ملت ایران برای صلح و شکوفایی در منطقه دارد.»

سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان، مظهر اعتماد قوی ملت ایران به او است. پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

تبریک ونزوئلا به مسعود پزشکیان و ملت ایران برای تعهد داشتن به دموکراسی

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل «نیکولاس مادورو موروس»، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

«ایوان گیل» وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: «ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد. جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می‌باشد.»

آرزوی موفقیت نخست‌وزیر ارمنستان برای مسعود پزشکیان

نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی، خطاب به «مسعود پزشکیان»، برگزیده شدن او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک و نسبت به اجرایی شدن توافقات مشترک دو کشور ابراز اطمینان کرد.

در پی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی با تبریک به او گفت: انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.

در پیام پاشینیان که در کانال خبری آراکس نیوز منتشر شده، آمده است: «روابط با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های ۲ جانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک دولت‌هایمان، توافقات صورت گرفته بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران اجرایی خواهد شد و ما به طور مشترک تعدادی برنامه جدید را برای رفاه مردمان دوست ارمنستان و ایران اجرا خواهیم کرد.»

مسعود پزشکیان

علی‌اف با تبریک به پزشکیان او را به آذربایجان دعوت کرد

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

او در پیام خود آورده است: «جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.»

علی‌اف افزود: «امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت‌ها و کشور‌های خود و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.»

او همچنین از رئیس‌جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

تبریک عمار حکیم به رهبری، پزشکیان و ملت ایران

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

او در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد: برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

واکنش رسانه‌ها و شبکه‌های انگلیسی‌زبان به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری

واکنش شبکه‌های مختلف خارجی نسبت به انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران و نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در این فیلم مشاهده کنید.

واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران

همزمان با برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه‌های عربی هم به پوشش اخبار این رویداد پرداختند.

تیتر اول رسانه‌های عربی، «مردم ایران به ایجاد شگفتی و غافلگیری عادت کرده‌اند»، بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها