|

نماینده مجلس: احتیاجی به استعفای «پزشکیان» از نمایندگی مجلس نیست

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه علنی مجلس برای استعفای «مسعود پزشکیان» از نمایندگی مجلس سخن گفته بود، امروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس،‌ این موضوع را رد کرد.

نماینده مجلس: احتیاجی به استعفای «پزشکیان» از نمایندگی مجلس نیست

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت که بعد از رای مردم و مراسم تنفیذ، نیازی به طرح استعفای «مسعود پزشکیان» از نمایندگی مجلس نیست.

در حالی که روز گذشته علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه علنی مجلس برای استعفای «مسعود پزشکیان» از نمایندگی مجلس سخن گفته بود، امروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس،‌ این موضوع را رد کرد.

سلیمی نوشت: «رئیس جمهور منتخب نیاز به استعفا از نمایندگی مجلس به دلایل زیر ندارند:

۱- رویه در مورد رهبر معظم انقلاب و نیز آقای هاشمی رفسنجانی عدم طرح موضوع استعفا در مجلس بوده است.

۲- با توجه به آنکه اذن به شئ اذن به لوازم آن است، بنابراین اجازه قانون به نامزدی نماینده بالفعل برای ریاست جمهوری به منزله نافذ بودن این اجازه در تمام مراحل بعد است.

۳- بعد از رای مردم و مراسم تنفیذ، حکم حاکم تمام کننده است و دیگر نیازی به طرح استعفا در مجلس نیست.»

همچنین مجتبی یوسفی عضو دیگر هیات رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان توضیحاتی درباره روند برگزاری جلسه علنی مجلس برای استعفای پزشکیان از نمایندگی مجلس، گفته بود که این جلسه ۳۱ تیرماه برگزار شده و استفعا به رای مجلس گذاشته می‌شود.

پزشکیان در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد؛‌ او پیش از این نماینده مجلس دوازدهم بود.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها