|

حمله تند کیهان به معین/ پیام «مصطفی معین» به «مسعود پزشکیان» چه بود؟!

مصطفی معین در متنی که بعد از انتخابات منتشر کرد، نوشت: «اینجانب تاکنون در پاسخ به سوال افراد درباره انتخابات اخیر، با انتقاد از استصوابی بودن انتخابات، جناب دکتر پزشکیان را با توجه به شناخت دیرینه‌ای که از زمان همکاری در دولت اصلاحات از ایشان داشتم به عنوان نامزد اصلح معرفی می‌کردم و برایشان در این مسئولیت محوله آرزوی موفقیت می‌کنم.»

حمله تند کیهان به معین/ پیام «مصطفی معین» به «مسعود پزشکیان» چه بود؟!

به گزارش شبکه شرق، «نکته قابل تأمل درباره نوشته اخیر معین این که او می‌گوید در انتخابات اصلاً رای نداده اما به دیگران مشورت داده است. انتخابات اگر مورد تأیید است، پس او شخصاً محکوم است که رأی نداده و اگر مورد تأیید نمی‌دانسته، چرا به دیگران گفته رأی بدهند. ضمنا ساز و کار انتخابات که تغییر نکرده، با این وجود آقای معین چگونه همان انتخابات و ساز و کاری را زیر سؤال می‌برد.»

روزنامه «کیهان» به متنی که «مصطفی معین» منتشر کرده است، واکنش نشان داد.

کیهان در این مطلب نوشت: «نامزد حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ می‌گوید: خودش در دو دوره اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده، اما مسعود پزشکیان را نامزد اصلح معرفی می‌کرده است.

مصطفی معین در متنی که بعد از انتخابات منتشر کرد، نوشت: «اینجانب تاکنون در پاسخ به سوال افراد درباره انتخابات اخیر، با انتقاد از استصوابی بودن انتخابات، جناب دکتر پزشکیان را با توجه به شناخت دیرینه‌ای که از زمان همکاری در دولت اصلاحات از ایشان داشتم به عنوان نامزد اصلح معرفی می‌کردم و برایشان در این مسئولیت محوله آرزوی موفقیت می‌کنم. من در اعتراض به ساختار استصوابی انتخابات که آن را ناعادلانه و غیرآزاد می‌دانستم و تحلیلی که نسبت به چشم‌انداز آینده داشته‌ام، نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم این انتخابات شرکت نکردم ولی نخواستم رسماً آن را اعلام نمایم که تنها پاسخگوی عمل خودم باشم! 

او در ادامه مدعی شده که پزشکیان باید به «تنش‌زدایی و سیاست موازنه منفی در سیاست خارجی و رفع تحریم، ارائه لایحه قانونی به مجلس برای لغو قانون نظارت استصوابی شورای نگهبان، پیگیری جدی لغو حصر خانگی و آزادی زندانیان سیاسی، پیگیری لغو گشت ارشاد و ووو» اقدام کند و در صورت عملی نشدن، عطای ریاست را بر لقای آن ببخشد».

یادآور می‌شود صلاحیت مصطفی معین در انتخابات سال ۸۴ رد شده بود اما با درخواست آقای حداد عادل و حکم حکومتی رهبر انقلاب، تأیید شد و او بدون هیچ نوع مخالف‌خوانی و ادا و اطواری در انتخابات شرکت کرد اما بین هفت کاندیدا، با چهار میلیون رای، نفر چهارم شد و از رقابت حذف شد. به نظر می‌رسد، همان رادیکالیسم کوری که دولت خاتمی را به بن‌بست کشاند و فرصت خدمت‌گزاری به معیشت مردم را در باتلاق سیاست بازی نابود کرد و نهایتاً خاتمی را اردک لنگ معرفی کرد و خواستار استعفای او و یا عبور از خاتمی شد، خواب مشابهی را هم برای دولت جدید دیده است.

نکته قابل تأمل درباره نوشته اخیر معین این که او می‌گوید در انتخابات اصلاً رای نداده اما به دیگران مشورت داده است. انتخابات اگر مورد تأیید است، پس او شخصاً محکوم است که رأی نداده و اگر مورد تأیید نمی‌دانسته، چرا به دیگران گفته رأی بدهند. ضمنا ساز و کار انتخابات که تغییر نکرده، با این وجود آقای معین چگونه همان انتخابات و ساز و کاری را زیر سؤال می‌برد که خودش -به عنوان یک استثنا در طول ۴۵ سال انتخابات- با حکم حکومتی تأیید شد و با این وجود از رقابت کناره‌گیری نکرد؟ این همه تناقض را چگونه باید حل کرد؟»

درخواست مصطفی معین از پزشکیان چه بود؟!

«مصطفى معین»، وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: «من در اعتراض به ساختار استصوابی انتخابات که آن را ناعادلانه و غیرآزاد می‌دانستم و تحلیلی که نسبت به چشم‌انداز آینده داشته‌ام، نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم این انتخابات شرکت نکردم، ولی نخواستم رسما آن را اعلان کنم که تنها پاسخگوی عمل خودم باشم.»

«مصطفى معین»، وزیر علوم دولت اصلاحات گفت:

«اینجانب تاکنون در پاسخ به سوال افراد در باره انتخابات اخیرِ ریاست جمهوری، با انتقاد از استصوابی بودن انتخابات، جناب دکتر پزشکیان را با توجه به شناخت دیرینه‌ای که از زمان همکاری در دولت اصلاحات از ایشان داشتم به عنوان «نامزد اصلح» معرفی می‌کردم و برایشان در این مسئولیت محوله «آرزوی موفقیت» می‌کنم.

من در اعتراض به ساختار استصوابی انتخابات که آن را ناعادلانه و غیرآزاد می‌دانستم و تحلیلی که نسبت به چشم‌انداز آینده داشته‌ام، نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم این انتخابات شرکت نکردم، ولی نخواستم رسما آن را اعلان کنم که تنها پاسخگوی عمل خودم باشم.

اکنون با تبریک به ملت آگاه ایران، امیدوارم که جناب رئیس‌جمهور منتخب با تاکید بر عهد و پیمان خود با ملت، بر انجام خواسته‌های ملّی زیر اهتمام کنند و در صورت ایجاد سدّ و مانع و کارشکنی در برابر تحقق آنها، ضمن پاسخگویی و روشنگری عمومی، عطای ریاست را بر لقای آن ببخشند!

۱- تنش‌زدایی و سیاست موازنه منفی در سیاست خارجی و رفع تحریم بر پایه منافع ملّی.

۲- ارائه لایحه قانونی به مجلس برای لغو قانون نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات.

۳- پیگیری جدی لغو حصر خانگی و آزادی زندانیان سیاسی و رفع موانع بوروکراتیک و غیرقانونی فعالیت سازمان‌های جامعه مدنی بر پایه اصول قانون اساسی.

۴- پیگیری لغو گشت ارشاد و پایان خشونت و اهانت به زنان و دختران و جوانان ایرانی.

۵- ایجاد شفافیت اداری-مالی و اقتصادی، در هم پیچیدن باند‌های فساد، پولشویی و کاسبکاری تحریم با الحاق به مقررات بین‌المللی مربوط.

۶- برنامه‌ریزی اقتصادی با مشارکت کارشناسان و متخصصان دانشگاهی در جهت مهار تورم افسارگسیخته و کاهش فقر و شکاف‌های اجتماعی.

۷- به رسمیت شناختن استقلال و خودگردانی دانشگاه طبق قانون وظائف و اختیارات وزارت علوم و تامین امنیت حریم مراکز علمی.

۸- جلب مشارکت عادلانه و برابرِ زنان، پیروان مذاهب و اقوام ایرانی در مدیریت‌های کلان و مسئولیت‌های ملّی.

۹- نظارت دقیق بر اجرای اصول قانون اساسی در قوای سه‌گانه و حسب مورد ارائه‌ی تذکر و اخطار قانون اساسی به متخلفان.

۱۰- پیگیری و ایجاد زمینه‌های قانونی و اجتماعیِ همه‌پرسی برای اصلاح و ایجاد تحول ساختاری در قانون اساسی.»

منبع: کیهان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها