|

امام جمعه رشت: این تفکر اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود

امام جمعه رشت گفت: این تفکر اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود، تا دینداری مردم درست نشود، این اوضاع درست نخواهد شد.

امام جمعه رشت: این تفکر اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه رشت و نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه همه در جامعه باید در راستای نشر خوبی‌ها و نهی از منکر اقدام کنند، گفت: متاسفانه در گذشته، برخی دولت‌های لیبرال اعتقادی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نداشتند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران تنها کشور رعایت‌کننده حقوق زنان است، گفت: اسلام از تمام جهات و ابعاد زندگی اعم از حالات شخصی، مقررات اجتماعی، احترام، وظایف و حقوق زنان را متناسب با شرایط و توانمندسازی جسمی و روحی زنان در نظر گرفته است.
 
آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان دیروز در همایش بزرگ بانوان زینبی (س) مصادف با پنجم محرم الحرام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به جایگاه زن از منظر اسلام گفت: هر یک از عقاید ملل متمدن و غیرمتمدن، در جهان بیانگر نوعی تضعیف و تحقیر زن بوده و مشتمل بر محروم نگه داشتن زن از برخی حقوق اجتماعی و تحمیل مسئولیت‌هایی بیش از توان اوست. 
 
وی جایگاه زن در دین مبین اسلام را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایران تنها کشور رعایت‌کننده حقوق زنان است، افزود: اسلام از تمام جهات و ابعاد زندگی اعم از حالات شخصی، مقررات اجتماعی، احترام، وظایف و حقوق زنان را متناسب با شرایط و توانمندسازی جسمی و روحی زنان مانند فرزندآوری، تربیت فرزند، همسرداری، پرستاری، خانه‌داری و غیره در نظر گرفته است. 
 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان، «امر به معروف» و «نهی از منکر» را دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام دانست و گفت: گذشته از عنایت خاص قرآن کریم به این موضوع و نیز سیره نظری و عملی پیامبراکرم (ص) و دیگر اولیای دین، در نگاه امیرالمؤمنین علی (ع)، امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد. 
 
وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم، حساس و سرنوشت‌ساز اسلامی و رویکرد اساسی انبیا و معصومین و اولیای الهی است. 
 
فلاحتی با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از سال 1368 تاکنون تصریح کرد: بنا بر منویات رهبری این واجب متوجه همه بوده و تک تک آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و همه نسبت به آن مسئولیت دارند و هر فرد وظیفه دارد دعوت به خوبی‌ها و معروف‌ها را مد نظر خود قرار دهد و از طرفی در اجتناب مردم به بدی‌ها نیز رسالتی وجود دارد و باید به آن عمل کرد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه همه در جامعه باید در راستای نشر خوبی‌ها و نهی از منکر اقدام کنند، گفت: متاسفانه در گذشته، برخی دولت‌های لیبرال اعتقادی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نداشتند. 
 
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این تفکر اشتباه هست که اگر اقتصاد درست شود مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود، افزود: تا دینداری مردم درست نشود، این اوضاع درست نخواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه دشمن درصدد سست کردن اعتقادات و باورهای دینی مردم ماست، گفت: دشمن می‌خواهد هویت و اصالت را از مردم به ویژه جوانان ما بگیرد. 
 
فلاحتی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از آمران به معرف و ناهیان از منکر بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم دشمن زنان و دختران ما را بی‌آبرو کند و بانوان آمران به معروف نباید مورد هتک حرمت قرار بگیرند. 
 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا در استان با هرگونه هتک حرمت به آمران به معروف و ناهیان از منکر شد و افزود: مسامحه کاری موجب شده که امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته نشود، لذا اگر مردم بدانند که دستگاه قضا برخورد جدی دارد، همه امر به معروف می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیرو قوانین اسلام هستیم و هرگز پا از آن فراتر نخواهیم گذاشت، گفت: آن دسته از منکرات، زشتی‌ها و پلیدی‌ها که موجب بدبختی و شقاوت انسان می‌شود منکر است و باید از آن اجتناب کرد. 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها