|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| بیست و هشتم تیر

روایتی از جعل امضای محمد اصفهانی و زندگی مخفیانه‌اش

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هشتم تیر در مرد دیدار با محسن هاشمی و برخی مسائل خانوادگی و دیداری با محمد اصفهانی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایتی از جعل امضای محمد اصفهانی و زندگی مخفیانه‌اش

تا شب، وقت در منزل با مطالعه و استراحت و ورزش گذشت. گزارشى دربارۀ شوراى عقیدتى پاکستان خواندم؛ براى انطباق قوانین با اسلام در قانون اساسى پاکستان گنجانده شده، ولى تاکنون به خاطر فراز و نشیب‌ها، نتوانسته تأثیرگذار باشد؛ چیزى شبیه به شوراى نگهبان ما، ولى فاقد ضمانت اجرایى، البته در پاکستان خود قانون اساسى سال‌هاى طولانى معطل مانده است.

محسن اطلاع داد که [عموزاده‌ام] آشیخ حسین هاشمیان، [نماینده سابق رفسنجان]، پس از عمل قلب، در اثر لخته خون، دچار سکته مغزى شده است. شب، برای عیادت ایشان به بیمارستان قلب رفتم. با دکتر غفارى، دربارۀ وضع او صحبت کردم. امید به نجات است، ولى قول نداد. چند کلمه‌اى با او صحبت کردم. گفت التهاب دارد. در [بخش مراقبت‌های ویژه] آى‌سى‌یو [بستری] است؛ از سایر بیماران موجود در آى‌سى‌یو هم عیادت‌ کردم.

عصر آقای محمد اصفهانى، خواننده پاپ، فرزند دکتر واعظى، همراه با مادرش و خانم دکتر مرضیه [وحید] دستجردى آمد. گفت، با مدیر برنامه‌هایش اختلاف پیدا کرده و او یک برگ چک، به مبلغ بیش از 100 میلیون تومان، با امضاى جعلى او به بانک برده و حکم جلبش را گرفته و اکنون دو هفته است که مخفى زندگى مى‌کند و منتظر است در دادگاهى جعلى‌بودن امضاى او را اثبات‌ کند و سپس علنى شود. گفت، همسرش هم که با هم اختلاف دارند، با او همکارى مى‌کند و او هم شکایتی مبتنى بر عدم پرداخت نفقه به دادگاه داده است. براى رفع مشکل، استمداد کردند. گفت، محافل خاصى از ایرانیان مقیم آمریکا، از او براى اجراى برنامه، دعوت کرده‌اند ولی نپذیرفته است. از سیما که در برنامه‌هاى موسیقى، آلات موسیقى را نشان نمى‌دهد، انتقاد داشت. به او تذکر دادم که مقدارى وقت صرف کار پزشکى کند که تحصیلاتش فراموش نشود.

وزراى امور خارجه گروه هشت، تصویب کرده‌اند که نیروهاى بین‌المللی حافظ صلح، به مرزهاى فلسطین بروند؛ اسرائیل مخالف است. در آلمان، به ازدواج همجنس‌بازان رسمیت داده‌اند و مخالفت‌هایى هم وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها