|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| بیست و نهم مرداد

پیشنهاد سفیر ایران در پاکستان در مورد حفاظت از عبدالله نوری و آیت الله منتظری

هاشمی رفسنجانی روز بیست و نهم خرداد در مورد دیدار با سفیر ایران در پاکستان، رئیس فائو و مضاحبه با صدا و سیما نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

پیشنهاد سفیر ایران در پاکستان در مورد حفاظت از عبدالله نوری و آیت الله منتظری

آقاى [مهدی] نوذرى، دهیار بهرمان نوق آمد. از عدم همکارى مسئولان اجرایى استان در اجراى کامل مصوبات بخش و شهر بودن بهرمان شکایت کرد و گفت، هنوز مؤسسات شهرى مستقر نشده و به صورت روستا اداره مى‌شود و به خاطر اختلاف بین فردوسیه و اسماعیل‌آباد، نتوانسته‌اند محل بخشدارى دوم نوق را مشخص‌ کنند.

آقاى سراج[الدین موسوی]، سفیرمان در پاکستان آمد. گفت، مسئولیت حفاظت از شخصیت‌هاى شیعى را به عهده خودشان گذاشته‌ایم؛ هم هزینه‌ کم‌ شده و هم خودشان راضى‌ترند. پیشنهاد داشت که رهبرى، در مورد آیت‌الله [حسینعلی] منتظرى و آقاى [عبدالله] نورى، دلجویى و رفع محدودیت کنند.

عصر، آقای [ژاک] دیوف، رئیس سازمان خواروبار و کشاورزى ملل متحد (فائو) آمد. از مسلمانان اهل سنگال است. گفت، 14 درصد بودجه سازمان کم شده و عملاً براى سیرکردن گرسنگان، کار مهمى نکرده‌اند. حدود 800 میلیون گرسنه در دنیا وجود دارد و کشورهاى پیشرفته حاضر نیستند سهم زیادى از حل مشکل داشته باشند و گاهى هم که کمکى مى‌کنند، مستقیماً با دولت‌هاى ذیربط عمل مى‌کنند؛ براى گرفتن امتیاز، به جاى کمک از طریق فائو.

مصاحبه‌اى با صداوسیما براى سالگرد جنگ تحمیلى داشتم. دربارۀ علل و عوامل بروز جنگ و طولانى‌شدن و دستاوردهاى دفاع صحبت‌ کردم. براى مراسم ختم مرحوم [علی] موحدى‌ساوجى، به مسجد ارگ رفتم. از فرزندانش دلجویى‌کردم. امروز شوراى امنیت سازمان ملل، براى فلسطین جلسه داشت و استقبال خوبى از قطع‌نامه پیشنهادى اعراب شد. شب در دفترم ماندم. عفت با فاطی، مسافرت‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها