|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| سی‌ام مرداد

ماجرای دفتر فرهنگی در آکسفورد که دفتر رهبری حاضر نشد، هزینه آن را بپردازد

هاشمی رفسنجانی روز سی‌ام خرداد در مورد دیدار عباس آخوندی در مورد وضعیت صنعت کشور، محسن اراکی نماینده رهبری در لندن و محکومیت فاطمه حقیقت نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

آقاى عباس آخوندى، [وزیر سابق مسکن و شهرسازى] آمد. گفت، در محافل نیروهاى صنعتى و مدیریت‌ها و تحصیل‌کرده‌ها، سرخوردگى وسیعى به خاطر رکود کشور و توقف سازندگى، به وجود آمده است و امروز کسى در کشور، محور و پشتیبان سازندگى و رشد کشور نیست؛ خواست‌ که اقدامى بکنم.

آقاى [محسن] اراکى، نماینده رهبرى در مؤسسه فرهنگى و اسلامى لندن آمد. گزارشى از خدمات آموزشى، پژوهشى، خدماتى و فرهنگى داد و گفت، یک مؤسسه آموزش عالى، زیر نظر دانشگاهى در آکسفورد، تهیه کرده و بیش از 100 دانشجو گرفته است، ولى دفتر رهبرى حاضر نیست که هزینه آن را بپردازد. خواست، دانشگاه آزاد اسلامى همکارى کنند؛ به دکتر [عبدالله] جاسبى‌ گفتم، بررسى نماید.

عصر آقاى عباس ملکى، [از دفتر مشاورت بین‌الملل رهبری] آمد. دعوت یک دانشگاه انگلیس را آورد که کنفرانس ایران و آمریکا را افتتاح نمایم و گفت، [دایی‌اش] آقاى [محمد] فاضل‌لنکرانى، [از مراجع تقلید]، نیاز به معالجه دارد. خواست که به ایشان پیشنهاد کنم به خارج بروند، یا به تهران بیایند. مجلس، به خاطر محکوم‌شدن خانم [فاطمه] حقیقت‌جو، [نماینده تهران]، به 22 ماه زندان، در اعتراض به دادگاه کمى متشنج بود.

امروز جلسه شوراى امنیت [سازمان ملل]، بدون نتیجه مطلوب پایان یافت و درگیرى‌ها در فلسطین تشدید شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها