|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| سی و یکم مرداد

تمام اعضای کابینه رای اعتماد گرفتند

هاشمی رفسنجانی روز سی‌ و یکم خرداد در مورد رای اعتماد به کابینه خاتمی، دیدار با وزیر کار و معاون اجرایی رییس جمهوری نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تمام اعضای کابینه رای اعتماد گرفتند

دکتر [عبدالله] جاسبى، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی]، براى امور دانشگاه آزاد آمد و پیشنهادهایی براى تمرکززدایى و بالابردن اختیارات واحدهاى شهرستان‌ها و منطقه و نیز پیشنهادى براى تأسیس یک حزب سراسرى ارائه داد. دربارۀ نمایندگى رهبرى در دانشگاه و اتحادیه دانشجویان اعتدالى و نیز همکارى با آقاى [محسن] اراکى، در اداره دانشکده او در آکسفورد انگلستان، مذاکره شد.

اخوى محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد. گفت، به او پیشنهاد [پست ریاست] گمرک یا [سازمان] هواپیمایى [کشوری]، یا [سازمان] تأمین اجتماعى شده و نپذیرفته است. عصر، معاونان [آقای حسین کمالی]، وزیرکار [و امور اجتماعی] آمدند، از حذف آقاى کمالى از کابینه ناراضى‌اند و پیشنهاد داشتند او را به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاوریم. آقاى [علیرضا] محجوب، [رئیس خانه کارگر]، درخواست‌کرد که مسئله بازنشستگى زودرس‌ کارگران را که در اثر اختلاف مجلس و شوراى نگهبان، به مجمع آمده، زودتر تصویب کنیم. تمامى اعضاى کابینه پیشنهادى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، از مجلس رأى اعتماد گرفتند و باعث تعجب ناظران شده که اعتراضات و انتقادات و مخالفت‌هاى مجلسیان را جدى فرض مى‌کردند.

ظهر، هیئت عزادارى نهاد ریاست‌جمهورى به مناسبت ایام فاطمیه آمدند و عزادارى کردند. من هم صحبت کوتاهى براى آنها کردم. شب براى شرکت در عزادارى رهبرى، به حسینیه امام خمینى رفتم. آقاى احمد خاتمى، سخنرانى داشت؛ ضمن حرف‌هاى خوب، حرف‌هاى سستى هم داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها