|

دادستان جدید دیوان محاسبات کشور کیست؟

دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

دادستان جدید دیوان محاسبات کشور کیست؟

به گزارش شبکه شرق، «داوود محمدی» دادستان دیوان محاسبات کشور شد.

«داوود محمدی»، با رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌ عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

در جلسه علنی امروز «چهارشنبه» مجلس شورای اسلامی، انتخاب دادستان دیوان محاسبات کشور در دستورکار قرار گرفت.

«داوود محمدی» و «ابراهیم مولایی» جم از سوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به عنوان دو گزینه نهایی دادستان دیوان محاسبات به صحن علنی معرفی شده بودند که در نهایت، محمدی با ۱۴۷ رأی از مجموع ۲۶۶ نماینده حاضر در جلسه، دادستان دیوان محاسبات کشور شد.

داوود محمدی در صحن مجلس و در تشریح برنامه‌های خود، گفت: در تمام عمر خدمت در دستگاه قضائی، سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی به کار نظارت قضائی پرداختم و ماهیت دیوان محاسبات نیز به دو رکن شبه قضائی و نظارتی نیاز دارد.

او خطاب به نمایندگان، گفت: با توجه به شناخت کاملی که از حوزه نظارتی و قضائی دارم و آشنایی کاملی که با کار خطیر نمایندگان دارم، می‌توانم یاری‌رسان شما در دیوان محاسبات باشم.

کاندیدای دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: تلاش خواهم کرد تا دیوان محاسبات به وظایف قانونی خود عمل کرده و بی‌جهت آبروی کسی ریخته نشود. تخصصی‌کردن شعب دادیاری و حضور میدانی در استان‌ها با هماهنگی مجمع نمایندگان استان از جمله اقداماتی است که برای تقویت تعامل با نمایندگان دنبال خواهم کرد.

محمدی با بیان اینکه استقرار سامانه‌های نظارتی الکترونیکی و هوشمند در اولویت بنده است، اظهار کرد: امروز شفافیت یکی از ارکان مهم جلوگیری از فساد و انحراف مالی است. نظارت صحیح می‌تواند سلامت اداری و مالی را تقویت کند.

او تصریح کرد: نظارت‌ها باید عالمانه و دستگیرانه باشد و رویکرد ما در دستگاه‌های دولتی باید کاربردی و مؤثر باشد. امروز با اطاله دادرسی مواجه هستیم که این رویه باید اصلاح شود.

محمدی گفت: نکته مهم این است که نمایندگان غالباً در بهره‌گیری از اعتبارات بودجه‌ای که مصوب خود مجلس شورای اسلامی است با مشکل مواجه می‌شوند. اگر دیوان محاسبات ورود به موقع از زمان ابلاغ قانون داشته باشد دیگر با این مشکل مواجه نخواهیم شد.

داوود محمدی

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها