|

اولین واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مطلع شده است.

اولین واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

به گزارش شبکه شرق، کاخ سفید اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مطلع شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مطلع شده، اما فعلا از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.

صبح امروز «چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او، بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.»

متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز «چهارشنبه»، محل اقامت جناب آقای دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران، مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

همچنین  حماس نیز شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام کرد و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس، در یک حمله بزدلانه تروریستی، در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

«موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که «این ترور بزدلانه، بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها