|

العالم فی 60 ثانیه

از ساخت ۱۱ استادیوم جدید برای میزبانی جام جهانی در «عربستان» تا حل مشکل کم‌آبی در «اربیل»

عربستان سعودی قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه میزبانی جام جهانی 2034، 11 استادیوم فوتبال در مناطق مختلف این کشور بسازد که در مجموع، 15 استادیوم خواهد داشت.

از ساخت ۱۱ استادیوم جدید برای میزبانی جام جهانی در «عربستان» تا حل مشکل کم‌آبی در «اربیل»
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق، شفق نیوز، الصباح، الخلیج‌اونلاین و عکاظ عربستان.

عکاظ عربستان: افزایش 4.4 درصدی صادرات غیرنفتی

سازمان آمار در گزارشی که اخیراً منتشر کرده است، نشان می‌دهد که فعالیت‌های غیرنفتی در سه ماهه دوم سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4.4 درصد افزایش یافته و فعالیت‌های دولتی نیز 3.6 درصد رشد داشته است. فعالیت‌های غیرنفتی، بالاترین رشد را از سه ماهه دوم سال 2023 به ثبت رساندند.

برآوردهای اداره کل آمار عربستان نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی عربستان در سه ماهه دوم سال 2024، در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2023، به میزان 0.4 درصد کاهش یافته است و کمترین انقباض در یک سال گذشته را به ثبت رسانده است.

تولید ناخالص داخلی واقعی تعدیل‌شده فصلی در سه ماهه دوم سال 2024، نسبت به سه ماهه اول همان سال، 1.4 درصد افزایش یافت.

الصباح: حل مشکل کم‌آبی در اربیل

استانداری «اربیل» مرکز اقلیم کردستان عراق، یک میلیارد و 500 میلیون دینار برای حل مشکل کم‌آبی و قطع آن در برخی مناطق در فصل تابستان، اختصاص داد.

عبدالحمید، فرماندار اربیل گفت که دولت محلی تلاش‌های بسیاری برای حل بحران قطع آب در برخی مناطق می کند.

او افزود که با همکاری و هماهنگی با طرف‌های ذیربط دیگر، چاه های جدیدی برای تامین آب شرب حفاری، و اختلال در برخی چاه‌های موجود اصلاح می‌شود و تجهیز آن به برق در طول روز انجام خواهد شد.

عبدالحمید ضمن اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت که در برخی مناطق اربیل، مردم از کم‌آبی رنج می‌برند و از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌شود.

الخلیج‌اونلاین: کویت هرگونه استفاده از پایگاه‌های این کشور علیه همسایگان را رد کرد

منابع کویتی تاکید کردند انتشار هرگونه اخبار و گزارشی مبنی بر استفاده نیروهای امریکایی از پایگاه هوایی «علی السالم» کویت به منظور هدف قرار دادن کارشناسان پهپادهای حزب‌الله عراق، مطلقاً صحت ندارد.

منابع دولتی کویت به روزنامه الجریده گفتند استفاده از خاک کویت توسط نیروهای خارجی برای انجام هرگونه حمله یا ترور در هر یک از کشورهای همسایه را به طور کامل تکذیب می کنند.

این منابع تاکید کردند استفاده از پایگاه هوایی «علی السالم» توسط نیروهای امریکایی برای حمله پهپادی به کارشناسان حزب‌الله عراق متخصص در امور پهپادها که بخشی از نیروهای حشد الشعبی این کشور هستند، کاملا نادرست است.

شفق نیوز: واردات بیش از 80 هزار دستگاه خودرو به اقلیم کردستان عراق

وزارت بازرگانی و اقتصاد دولت اقلیم کردستان عراق از واردات بیش از 80 هزار دستگاه خودرو طی 6 ماه گذشته سال جاری خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در نیمه نخست سال جاری، 80 هزار و 399 دستگاه خودرو از طریق مرزهای اقلیم کردستان عراق وارد اقلیم شده است.

در بیانیه وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق آمده است در مدت زمان مذکور 271 هزار و 378 تن کالا به ارزش کلی 3 میلیارد و 220 میلیون و 60 هزار دلار وارد این اقلیم شده است.

الشرق: عربستان سعودی در حال ساخت 11 استادیوم جدید برای میزبانی جام جهانی 2034 است

عربستان سعودی قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه میزبانی جام جهانی 2034، 11 استادیوم فوتبال در مناطق مختلف این کشور بسازد که در مجموع، 15 استادیوم خواهد داشت.

میزبانی این رویداد جهانی به حمایت از جنبه‌های مختلف اقتصاد غیرنفتی عربستان، به ویژه بخش گردشگری که یکی از ارکان بخش‌های غیرنفتی پس از استخراج معدن است، کمک می‌کند.

به طور مثال، یکى از این ورزشگاه‌ها، ورزشگاه «آرامکو» در ساحل خلیج فارس است که می‌تواند حدود 47000 تماشاگر را در خود جای دهد و طراحی آن از امواج دریا الهام گرفته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها