|

پیام جدید «مسعود پزشکیان»/ پادشاه عربستان به رئیس‌جمهور ایران نامه نوشت

جزئیات نامه پادشاه عربستان به رئیس‌جمهور ایران و پیام «مسعود پزشکیان» اعلام شد.

پیام جدید «مسعود پزشکیان»/ پادشاه عربستان به رئیس‌جمهور ایران نامه نوشت

به گزارش شبکه شرق، پادشاه عربستان پیامی را به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران در رابطه با روابط دوجانبه بین دو کشور ارسال کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی «SPA» اعلام کرد: «سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیامی را به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران در رابطه با روابط دوجانبه بین دو کشور ارسال کرد.»

شاهزاده «منصور بن‌متب بن‌عبدالعزیز»، وزیر کشور، عضو شورای وزیران و مشاور ملک سلمان، در مراسم استقبال مسعود پزشکیان از او در تهران، این پیام را به پزشکیان ابلاغ کرد.

شاهزاده منصور، سلام ملک سلمان و ولیعهد «محمد بن‌سلمان» را به رئیس‌جمهور ایران رساند و و پیام آنها برای آرزوی پیشرفت و رفاه بیشتر دولت و ملت ایران را ابلاغ کرد.

در بخشی از پیام ملک سلمان آمده است: «خرسندیم تبریک صمیمانه جناب عالی و آرزوی موفقیت و بهروزی را برای جنابعالی ارسال کنیم. پادشاه عربستان آرزوی خود را برای ادامه توسعه روابط بین دو کشور و ملت برادر و ادامه هماهنگی و مشورت به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز کرد. وی برای رئیس جمهور جدید ایران آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی بیشتر آرزو کرد.»

پیام رئیس‌جمهور به کنگره سلامت اربعین

رئیس‌جمهور در پیامی‌ به کنگره سلامت اربعین، بر تاثیر برگزاری این کنگره در حفظ سلامت زائران اربعین تاکید کرد.

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور طی پیامی، تدابیر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهره‌برداری از سرچشمه جوشان معنوی پیاده‌روی اربعین در جهت رشد و توسعه فکری و فرهنگی همه آحاد جامعه با نگاهی خردورزانه و ارائه خدمات شایسته را ضرورتی مهم در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی و مذهبی دانست.

پیام مسعود پزشکیان به کنگره بین‌المللی امدادونجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارای کارکردهای متنوع فرهنگی و اجتماعی و مظهر حرکت خودجوش مردمی‌برای حفظ و ترویج ارزش‌های والای نهضت اصلاحی آن امام همام به شمار می‌‍آید، ارزش‌هایی که در روح و جان همه مومنان ریشه داشته و در گذر زمان در جغرافیای جهان اسلام و به ویژه قلب آن یعنی ایران اسلامی جریان داشته است.

تدابیر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهره‌برداری از این سرچشمه جوشان معنوی در جهت رشد و توسعه فکری و فرهنگی همه آحاد جامعه با نگاهی خردورزانه و ارائه خدمات شایسته ضرورتی مهم در برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی و مذهبی است از این منظر، کنگره امداد و نجات و سلامت در اربعین(ع) گامی موثر، هدفمند و کارآمد برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.

شایسته است در این کنگره بر جنبه‌های عمومی و اختصاصی خدمت رسانی و همچنین مستندسازی تمامی رویدادها تاکید و تجربیات مستند آن نیز با دیدگاه آموزشی، علمی و فرهنگی در حوزه امداد و نجات و سلامت تدوین و منتشر شود؛ طبعاً اجرای این برنامه‌ها و راهکارها می‌تواند به حفظ سلامت، افزایش بهداشت فردی و محیطی و در نهایت بهبود و کاهش نرخ بیماریهای عفونی و واگیردار و کاهش صدمات و تلفات احتمالی منجر شود.

از توجه ویژه جمعیت هلال احمر به امر امداد، نجات و سلامت و تلاش مستمر مدیران، کارکنان، نخبگان، داوطلبان، جوانان و امدادگران این سازمان مردمی در برگزاری این کنگره علمی قدردانی می‌کنم.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها