|

پیام جدید آمریکا به ایران درباره حمله اسرائیل

جزئیات پیام‌ آمریکا به ایران پس از ترور «اسماعیل هنیه» و احتمال حمله ایران به اسرائیل و پاسخ نظامی به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شد.

پیام جدید آمریکا به ایران درباره حمله اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، «سی‌ان‌ان» از ارسال پیام‌های آمریکا به ایران و حزب‌الله لبنان پس از ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر و احتمال حمله ایران به اسرائیل شد.

یک شبکه آمریکایی ادعا کرد که وزیر خارجه آمریکا برای جلوگیری از پاسخ انتقام‌جویانه و حمله ایران و حزب‌الله لبنان به اسرائیل، پیامی را از طریق قطر به آنان ارسال کرده است.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع نوشت که «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر خواسته است تا پیام‌هایی را به ایران و حزب‌الله لبنان پس از ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و «فواد شکر»، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله برساند.»

براساس گزارش النشره، این منبع فاش کرد که این پیام‌ها، فراخوانی برای آرامش و عدم پاسخگویی به ترور «اسماعیل هنیه» و «فواد شکر» بود.

در همین راستا، روز گذشته، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» با وزیر امور خارجه قطر در مورد تنش‌های جاری در خاورمیانه گفت‌وگو کرده است. وزارت امور خارجه قطر همچنین از مذاکره عبدالرحمن و علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران درباره عواقب ترور هنیه خبر داد.

جزئیات پیام آمریکا به ایران و حزب‌الله لبنان

شبکه سی‌ان‌ان مدعی ارسال پیام‌های با واسطه از سوی آمریکا خطاب به ایران و حزب‌الله لبنان شد.

به نقل از الجزیره، شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع مدعی شد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از نخست‌وزیر قطر خواسته پیام‌هایی به ایران و حزب‌الله لبنان منتقل کند.

در این گزارش آمده است که محتوای پیام‌های مذکور درخواست به حفظ آرامش و عدم واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و همچنین فؤاد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله است.

پیش از این نیز شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که سرویس شاباک سطح محافظت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به همراه وزرای کابینه او را افزایش داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «رئیس سرویس شاباک دستور داده هر گونه رفت‌وآمد نتانیاهو و وزرا با اطلاع و موافقت او صورت پذیرد.»

در این گزارش تصریح شده است: «دستور داده شده نتانیاهو بدون جان پناه همراه، در هیچ رویدادی شرکت نکند.»

این اقدامات اسرائیل از ترس واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صورت می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها