|

رژیم اسرائیل معاون سفیر ترکیه را احضار کرد

وزیر خارجه رژیم اسراییل به دنبال نیمه‌افراشته شدن پرچم ترکیه در تل‌آویو در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از احضار معاون سفیر آنکارا خبر داد.

رژیم اسرائیل معاون سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش شبکه شرق، سفارت ترکیه در تل آویو و کنسولگری ترکیه در فلسطین امروز (جمعه) در سوگ شهادت «اسماعیل هنیه» ‌ رئیس دفتر سیاسی حماس، پرچم های خود را نیمه افراشته کردند که خشم رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در پی یک روز عزای ملی اعلام شده در ترکیه، تمامی نمایندگی های دیپلماتیک این کشور در خارج پرچم های خود را به حالت نیمه افراشته درآوردند.

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (پنجشنبه) اعلام کرده بود که در سوگ شهادت «اسماعیل هنیه» ‌ رئیس دفتر سیاسی حماس که روز چهارشنبه توسط رژیم اسرائیل در تهران ترور شد، روز جمعه «عزای عمومی» در ترکیه اعلام می شود.

در همین حال رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که امروز جمعه پس از نیمه افراشته شدن پرچم ترکیه در سفارت این کشور در تل آویو، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی معاون سفیر ترکیه را برای توبیخ احضار کرد. 

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که دستور احضار معاون سفیر ترکیه در تل آویو را صادر کردم تا پس از نیمه افراشته شدن پرچم ترکیه در سفارت این کشور در تل آویو پس از ترور اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس، به شدت او را توبیخ کنند.

وی افزود: اسرائیل عبارات مشارکت در عزاداری برای اسماعیل هنیه را نمی پذیرد.

وزیر امور خارجه رژیمی که بارها به انجام اقدامات تروریستی فراتر از مرزهای سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله سوریه، لبنان و تهران اعتراف کرده است با تروریستی خواندن جنبش حماس افزود: اگر نمایندگان سفارت ترکیه می خواهند برای اسماعیل هنیه عزاداری کنند، باید به ترکیه بروند و با ارباب خود یعنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که سازمان تروریستی حماس را در آغوش گرفته و از آن حمایت می کند، عزاداری کنند. 

پیشتر تصاویری پخش شد که نشان می داد سفارت ترکیه در تل آویو پرچم خود را در سوگ ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در ساعات اولیه صبح چهارشنبه گذشته توسط رژیم اسرائیل در تهران ترور شد را نمیه برافراشته کرده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها