|

بیانیه حماس درباره انتخاب جانشین «اسماعیل هنیه»/ جانشین هنیه مشخص شد؟

حماس بیانیه‌ای درباره انتخاب جانشین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این گروه صادر کرد.

بیانیه حماس درباره انتخاب جانشین «اسماعیل هنیه»/ جانشین هنیه مشخص شد؟

به گزارش شبکه شرق، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از پایان مشورت‌ها، جانشین «اسماعیل هنیه» و رئیس جدید دفتر سیاسی این گروه اعلام خواهد شد.

«حماس» با صدور یک بیانیه‌ اعلام کرد که روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» آغاز شده است. 

«حماس» اعلام کرد نهادهای اجرایی و شورای مشورتی آن، روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» را آغاز کرده‌اند و پس از پایان رایزنی‌ها، رئیس جدید دفتر سیاسی اعلام خواهد شد.

به گزارش بامداد یکشنبه «۱۴ مرداد ۱۴۰۳»، خبرگزاری «شهاب» فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: «از ساعات اولیه ترور جنایتکارانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران، دفتر سیاسی و شورای مشورتی آن نشست‌هایی فوری را در فضایی برادرانه برگزار کرد و پس از بحث‌های عمیق این مسائل مورد توافق قرار گرفت:

۱ ـ تاکید بر اینکه رهبر و برادر «اسماعیل هنیه» تنها شهید این جنبش نیست، بلکه او فقید و شهید ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان است و شاید این تعامل و همبستگی گسترده در سراسر جهان دلیل روشنی بر آن باشد.

۲ ـ ترور برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» تنها بر قدرت و عزم جنبش حماس و مقاومت فلسطین بر ادامه راه و رویکرد او می‌افزاید و خون پاک او، آتش مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد.

۳- جنبش حماس به نهادگرایی بالا و مشورتی بودن قاطع متمایز است که واقعیت‌ها و رخداد‌های دهه‌های گذشته که شاهد شهادت شماری از رهبران این جنبش بوده آن را منعکس می‌کند، چرا که این جنبش به سرعت جایگزین‌هایی را برای آنها طبق مقررات و قوانین داخلی جنبش انتخاب کرد و اکنون با شهادت رهبر «ابوالعبد» رهبران حماس رایزنی و مشورت‌های گسترده‌ای در نهاد‌های رهبری و شورایی برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش آغاز کرده‌اند.

۴- به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی اطمینان می‌دهیم که نهاد‌های اجرایی جنبش و چارچوب‌های شورایی آن به کار خود ادامه می‌دهند و سازوکار‌های عملی و موثری برای ادامه راه مقاومت در سخت‌ترین شرایط ممکن دارند و این جنبش به محض تکمیل مشورت‌ها نتایج آن را اعلام خواهد کرد و تاکید می‌کنیم آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ذکر اسامی مشخصی به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به آن اشاره شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها