|

دور دنیا در یک دقیقه

جیمی کارتر و آرزوی‌اش برای ۱۰۰ سالگی

دو هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر امسال، «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اواخر دهه ۷۰، صد ساله خواهد شد. او یک آرزو بیشتر ندارد؛ رای به هریس.

جیمی کارتر و آرزوی‌اش برای ۱۰۰ سالگی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهارگوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده می‌شوند، مرور می‌کنیم.

از استرالیا و شیوع بیماری لژیونر شروع می‌کنیم. سپس، به پاریس و حواشی حضور اسنوپ داگ می‌پردازیم. در آخر نیز، آرزوی جیمی کارتر را برای ۱۰۰ سالگی جویا می‌شویم.

دومین مبتلا به لژیونر در ملبورن درگذشت

همه‌گیری بیماری «لژیونر» در غرب استرالیا، خاصه در ملبورن، به موضوعی حاد تبدیل شده است. پس از درگذشت زنی ۹۰ ساله، مردی ۶۰ ساله جان خود را از دست داده است.

باکتری لژیونلا تا کنون ۷۷ نفر را در سراسر ملبورن آلوده و راهی بیمارستان‌ها کرده است. تب و لرز و درد عضلانی مهمترین نشانه‌های ابتلا به این بیماری است.

مقامات استرالیایی می‌گویند وضعیت ابتلا در حال تثبیت است. آنها برج‌های خنک‌کننده ملبورن را عامل احتمالی شیوع باکتری لژیونلا می‌دانند. هنوز عاملی قطعی معرفی نشده است.

اسنوپ داگ و رقص اسب‌ها در المپیک پاریس

رپر آمریکایی پس از حضور در افتتاحیه حالا در مسابقه نمایشی اسب‌ها و سوارکار ها در المپیک پاریس شرکت کرده است. او از نزدیک شاهد مسابقات درساژ بوده است.

اسنوپ‌ داگ لباس سوارکاران نمایشی را پوشیده و با وجود ترس از اسب‌ها، به آنها هویج و سیب داده تا برنامه تلویزیونی شبکه NBC تهیه و تولید شود.

این خواننده همچون المپیک توکیو با شبکه خبری NBC همکاری می‌کند و برای آنها برنامه می‌سازد.

کل‌کل ترامپ و هریس  سر میزبانی مناظره

«دونالد ترامپ» دوست دارد در ماه سپتامبر، در شبکه خبری «فاکس‌نیوز»، با «کامالا هریس» مناظره کند، اما معاون رئیس‌جمهور رسانه‌‌ای مثل ABC‌ نیوز را ترجیح می‌دهد.

«فاکس‌نیوز» شبکه خبری نزدیک به جمهوریخواهان و محبوب ترامپ است. اما ABC نیوز رسانه‌ای متعلق به جریان اصلی است. حالا ترامپ کوتاه می‌آید یا هریس معلوم نیست.

ترامپ پیش از کناره‌گیری بایدن از رقابت پذیرفته بود در ABC نیوز حاضر شود، اما پس از ماجرای محکومیت در پرونده تعرض به یک روزنامه‌نگار و تاکید مجری بر مجرمیت او، قید این شبکه را زده است.

مورد «رقیه» و تغییر نگاه دولت به ازدواج اجباری

کشته شدن «رقیه حیدری» دختری که جان خود را سر ازدواج اجباری از دست داد، شاید منجر به تغییر نگاه دولت استرالیا به این موضوع شود؛ تغییری به منظور حفظ جان انسان‌ها.

کارشناسان می‌گویند اول باید بپذیریم یک انسان جان خود را به دلیل ازدواج اجباری از دست داده است. در مرتبه بعدی بدانیم چرا رقیه یا رقیه‌ها پیش از فاجعه شکایت نمی‌کنند.

شرم یا ترس از تنبیه و طرد شدن از خانواده ممکن است مانع شود رقیه‌ها حتی در کشوری مثل استرالیا از پلیس کمک بخواهند. آنها باید بدانند پس از شکایت حمایت همه جانبه خواهند داشت.

رای به هریس؛ آرزوی کارتر در ۱۰۰ سالگی

دو هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر امسال، «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اواخر دهه ۷۰، صد ساله خواهد شد. او یک آرزو بیشتر ندارد؛ رای به هریس.

«جیمی کارتر» دموکرات، مسن‌ترین فرد زنده میان همه آنهایی است که سابقه ریاست‌جمهوری در ایالات متحده دارند. او از سال پیش و پس از بیماری در بیمارستان بستری است.

او سال گذشته رزالین، همسرش را در سن ۹۶ سالگی از دست داد. کارتر می‌خواهد در تقابل با ترامپ، کامالا هریس رئیس‌جمهور ایالات متحده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها