|

حمله گسترده به پایگاه نظامی اسرائیل در «الجلیل علیا»/ ویدئو

گزارش‌هایی از حمله، پهپادی، راکتی و موشکی از جنوب لبنان به پایگاه نظامی اسرائیل در «الجلیل علیا» منتشر شده است

حمله گسترده به پایگاه نظامی اسرائیل در «الجلیل علیا»/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، همزمان با به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در چند نقطه از شمال اسرائیل و حمله به پایگاه نظامی اسرائیل، انفجار یک پهپاد در «الجلیل علیا» موجب زخمی شدن ۲ نظامی اسرائیلی شد.

به گزارش خبرگزاری «قدس الاخباریه»، آژیر خطر در چندین منطقه از «الجلیل علیا» به دلیل نفوذ پهپاد در شمال اسرائیل به صدا درآمده است. رسانه‌های عبری، در ابتدا، از به صدا درآمدن آژیر هشدار در پنج منطقه «الجلیل علیا» خبر دادند که با تشدید شدن اوضاع، به هشت منطقه افزایش یافته است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند گزارش‌های اولیه، از زخمی شدن دو اسرائیلی و وقوع آتش‌سوزی ناشی از انفجار پهپاد در منطقه «آیلت حشاهر» در «الجلیل علیا» خبر می‌دهند‌. تصاویری نیز از لحظه انفجار و سقوط پهپاد در الجلیل علیا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به اذعان رسانه‌های عبری‌زبان، موشکی که گنبد آهنین برای مقابله با این پهپاد شلیک کرده است، بدون برخورد به پهپاد، به زمین اصابت کرده و خود موجب بروز خساراتی شده است.

وب‌سایت «العهد» به نقل از منابع عبری اعلام کرد: «این پهپاد بدون اینکه رهگیری شود به محل حضور نظامیان تیپ «گولانی» در پایگاهی نظامی در الجلیل علیا رسیده است و انفجار آن، موجب زخمی شدن دو نظامی این تیپ و وقوع آتش‌سوزی در این پایگاه نظامی شده است که شکست بزرگی برای اسرائیلی‌هاست.»

همچنین گزارش‌هایی از حمله راکتی و موشکی از جنوب لبنان به «الجلیل علیا» منتشر شده است و پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیل در پیامی اعلام کرد که «حزب‌الله در پاسخ به حمله‌ای که به جنوب لبنان شد، حملات نیمه شب خود را تشدید کرده است.»

در حمله اسرائیل به منطقه «حولا» در جنوب لبنان، در ساعات پایانی دیشب «یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳»، دو نیروی حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

حمله به پایگاه نظامی اسرائیل

بیانیه حماس درباره حمله پهپادی به پایگاه نظامی اسرائیل در الجلیل علیا

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه آنان، و در پاسخ به تجاوزگری‌ها و ترورهای اسرائیل در شهرک‌های بازوریه و دیرسریان و حولا، نیروهای مقاومت امروز «دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۳»، حمله‌ای هوایی با پهپادهای انفجاری به مقر فرماندهی یگان  «۹۱» در پایگاه آیلت انجام دادند و محل استقرار افسران و سربازان اسرائیل را به صورت مستقیم هدف قرار دادند که تعدادی کشته و زخمی به‌جا گذاشت.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها