|

تشدید ناآرامی‌ها در انگلیس Cobra Emergency Meeting

دولت «جلسه اضطراری کبرا» برگزار می‌کند/ تصاویر

در پی بالا گرفتن شورش‌ها و ناآرامی‌ها در انگلیس، دولت این کشور «جلسه اضطراری کبرا» برگزار می‌کند.

دولت «جلسه اضطراری کبرا» برگزار می‌کند/ تصاویر

به گزارش شبکه شرق، روز شنبه، «ITV» از آغاز تظاهرات صدها نفر در چندین شهر در انگلیس از جمله منچستر، لیدز، بلفاست و دیگر شهرها خبر داد؛ اعتراضات علیه هجوم مهاجران غیرقانونی در چندین شهر در سراسر بریتانیا پس از حمله با چاقو در «ساوتپورت» انگلیس که در آن سه کودک کشته شدند، آغاز شد.

رسانه‌ها گزارش دادند که در جریان ناآرامی‌های دسته‌جمعی ناشی از اعتراضات به مهاجران در انگلیس، معترضان سعی کردند ساختمان هتل دیگری را که گمان می‌رود محل اسکان مهاجران باشد، به آتش بکشند. در همین حال دولت انگلیس پس از بازداشت ۱۵۰ نفر در جریان خشونت‌های خیابانی در شهرهای مختلف این کشور امروز «جلسه اضطراری کبرا» برگزار می‌کند.

 اوایل روز یکشنبه، گاردین گزارش داد که معترضان به ساختمان هتل «هالیدی این اکسپرس» در شهر روترام انگلیس، جایی که گمان می‌رود مهاجران در آن اسکان داده شده‌اند، حمله کردند.

به گزارش دیلی میل، شورشیان در این هتل را آتش زدند، شیشه‌ها را شکستند و اشیایی را به سوی پلیس پرتاب کردند. به گفته این نشریه، صدها معترض در خارج از این مسافرخانه تجمع کردند و گروهی از معترضان یک شی در حال سوختن را به سمت ورودی هتل پرتاب کردند. به گفته این نشریه، در جریان این شورش یک افسر پلیس زخمی شده است.

روز شنبه، «ITV» از آغاز تظاهرات صدها نفر در چندین شهر در انگلیس از جمله منچستر، لیدز، بلفاست و دیگر شهرها خبر داد. اعتراضات علیه هجوم مهاجران غیرقانونی در چندین شهر در سراسر بریتانیا پس از حمله با چاقو در «ساوتپورت» انگلیس که در آن سه کودک کشته شدند، آغاز شد. در ۲۹ ژوئیه، سه دختر جوان پس از حمله با چاقو به یک کلوپ کودکان در ساوتپورت کشته شدند و تعدادی دیگر به شدت مجروح شدند. در میان گزارش‌های تایید نشده مبنی بر پناهنده بودن عامل مهاجم، این امر باعث اعتراضات و درگیری‌هایی با پلیس شد.

معترضان در انگلیس

انگلیس

 

انگلیس

به گزارش اسپوتنیک، سازمان‌های مجری قانون انگلیس، «لیگ دفاع انگلیسی» (EDL) راست افراطی را به دامن زدن به اعتراضات متهم کردند، در حالی که برخی از رسانه‌های این کشور مدعی شدند روسیه در پشت این شورش‌ها بوده است. سفارت روسیه در لندن به شدت این ادعاها را رد کرد.

حمله معترضان به نیروهای پلیس انگلیس

انگلیس

انگلیس

انگلیس

در همین حال اعلام شد، دولت انگلیس در واکنش به بازداشت ۱۵۰ نفر در جریان خشونت‌های خیابانی ضدمهاجران در شهرهای مختلف این کشور امروز «دوشنبه» جلسه اضطراری کبرا (Cobra Emergency Meeting) برگزار می‌کند.

حمله معترضان به مسافرخانه پناهجویان در انگلیس

انگلیس

برگزاری جلسه کبری توسط کابینه پس از آن تایید شد که «کر استارمر»، نخست‌وزیر، ضمن محکوم کردن حمله به هتل محل اسکان پناهجویان در روترام گفت که با این ناآرامی‌ها «با حداکثر توان قانونی مقابله» خواهد کرد. نخست‌وزیر بریتانیا این ناآرامی‌ها را کار «اوباش راست‌افراطی» خواند و گفت «آنها پشیمان خواهند شد».

گسترده آشوب‌ها در انگلیس

انگلیس

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها