|

واکنش مقامات نظامی و امنیتی ایران به پروژه نفوذ در ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

نماینده سنقر در مجلس دوازدهم، در خصوص دیدگاه‌های متفاوتی که در خصوص وجود یا عدم وجود نفوذی‌ها در پرونده ترور «اسماعیل هنیه» مطرح شده است، می‌گوید: «این روزها اظهارنظرهای مختلفی درباره پروژه نفوذ در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح می‌شود.»

واکنش مقامات نظامی و امنیتی ایران به پروژه نفوذ در ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

به گزارش شبکه شرق، واکنش‌ها و اظهارنظر‌ها درباره عوامل نفوذی و پروژه نفوذ در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه دارد.

این روز‌ها اظهارنظر‌های مختلفی درباره پروژه نفوذ در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» مطرح می‌شود که هیچ سند و مدرکی در خصوص آن ارایه نمی‌شود. مسوولان ذی‌ربط هم در مجلس اعلام کرده‌اند که این ترور ارتباطی با مساله نفوذ نداشته است. 

نماینده سقز در مجلس دوازدهم با اشاره به ترور اسماعیل هنیه نوشت: «مساله کانونی این است که اسرائیل، اسماعیل هنیه میهمان ایران را به شهادت رسانده‌ است و ایران باید به این حرکت پاسخ بدهد. بدون تردید مانند نمونه‌های قبل، ایران پاسخ کوبنده‌ای می‌دهد و شرایط به نفع ایران تغییر می‌کند.»

در مطلبی، به آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره شهادت اسماعیل هنیه پرداخته شده است. در بخشی از این مطلب با عنوان «ابهام‌های پروژه نفوذ» آمده است:

سید جواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس دوازدهم، در خصوص دیدگاه‌های متفاوتی که در خصوص وجود یا عدم وجود نفوذی‌ها در پرونده ترور «اسماعیل هنیه» مطرح شده است، می‌گوید: «این روزها اظهارنظرهای مختلفی درباره پروژه نفوذ در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح می‌شود که هیچ سند و مدرکی در خصوص آن ارایه نمی‌شود. مسوولان ذیربط هم در مجلس اعلام کرده‌اند که این ترور ارتباطی با مساله نفوذ نداشته است. مبتنی بر اظهارات و دیدگاه‌هایی که توسط مقامات امنیتی و نظامی مطرح می‌شود، ردپایی از پروژه نفوذ در این پرونده مشاهده نشده است. بنابراین ضرورتی ندارد که بر این مقوله دامن زده شود.»

حسینی‌کیا ادامه می‌دهد: «به هر حال جنگ قدرت است و گاهی اوقات دشمن از فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که دارد سوءاستفاده می‌کند و دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زند. ایران اسلامی اما مقتدر است و پاسخ کوبنده‌ای به این حرکت تروریستی رژیم صهیونیستی می‌دهد. موضوع مهم پاسخ کوبنده ایران خواهد بود، پاسخی که همراه با عقلانیت و در راستای منافع ملی ایران خواهد بود.»

این نماینده یادآور می‌شود: «ما باید به این سمت حرکت کنیم و ضرورت ندارد، فضای داخلی را با تئوری‌های مرتبط با احتمال وجود نفوذ تحت‌الشعاع قرار دهیم. مساله کانونی این است که صهیونیست‌ها اسماعیل هنیه میهمان ایران را به شهادت رسانده‌اند و ایران باید به این حرکت پاسخ بدهد. بدون تردید مانند نمونه‌های قبل، ایران پاسخ کوبنده‌ای می‌دهد و شرایط به نفع ایران تغییر می‌کند.»

حسینی‌کیا می‌گوید: «لازم است وزرایی که برای حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی به مجلس معرفی می‌شوند، ابتدا باید در حوزه‌های امنیتی صاحب تجربه باشند، منطقه را خوب بشناسند و به ظرفیت‌های داخلی کشور اشراف داشته باشند. این وزرا باید به جا مدیریت کرده، جهانی فکر کنند و هم میدانی تصمیم بگیرند. رویکرد مجلس هم نسبت به این وزرا مثبت بوده و مبتنی بر شاخص‌هایی که رهبری فرموده‌اند با دولت منتخب همراهی می‌کند.»

منبع: روزنامه اعتماد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها