|

امام جمعه موقت تهران: افرادی که آمریکا را در داخل تطهیر می‌کنند، در تمام جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: جنایت شهادت اسماعیل هنیه و جنایات غزه با مباشرت رژیم صهیونیستی انجام شد.

امام جمعه موقت تهران: افرادی که آمریکا را در داخل تطهیر می‌کنند، در تمام جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند

به گزارش شبکه شرق، خطیب نماز جمعه تهران گفت: معنای خونخواهی از خون هنیه، انتقام سخت از رژیم صهیونیستی است، اما اینکه کی، چگونه و کجا بزنیم با تدبیر مقامات ایران انجام می‌شود. مقامات رژیم صهیونیستی را در اضطراب نگه می‌داریم، اما انتقام جانانه می‌گیریم.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه) تهران گفت: سراسر کشور بوی اربعین می‌دهد و رزمایش بزرگ حسینی را شاهدیم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فضیلت را در اختیار داشتن زبان و نیکی به دیگران می‌دانند. ایشان نقصان را هم این گونه تعریف کرد «چیزی که به تو مربوط نمی‌شود را مگو؛ گفتن این نوع سخنان، نقصان است.»

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ۱۵۰۰ عمود و علم بین نجف و کربلا وجود دارد و برخی این مسیر را با عشق و گریه طی می‌کنند. افراد ناتوان، کودکان و افراد با عشق به اربعین می‌روند. از مردم و دولت عراق برای میزبانی از زائران ایرانی امام حسین (ع) تشکر می‌کنم.

خاتمی با گرامیداشت روز خبرنگار تصریح کرد: قصه خبرنگاران و رسانه‌ها مسئله جدی باید تلقی شود. در دنیا فکر و فرهنگ و رفتار از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران مدیریت می‌شود. ایام ماه صفر نیز ایام حماسه سازان بزرگ عاشوراست. نقشه یزید انکار کل غائله کربلا و عاشورا بود. حضرت زینب بود که به مردم گفتند که پدرشان را با شکنجه و با لب‌های تشنه کشتند. کاروان بازمانده کربلا خبرنگاران صحنه کربلا بودند. خبرنگاران در عرصه جهاد تدوین نقش تاثیرگذاری دارند که قابل کتمان نیست. شاهد کشته شدن تعداد زیادی خبرنگار در غائله غزه هستیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: جنایت شهادت اسماعیل هنیه و جنایات غزه با مباشرت رژیم صهیونیستی انجام شد. این رژیم قاتل، مفسد و محارب است. حق چنین رژیمی «مرگ بر اسرائیل» است. جنایات بیش از ۱۰ ماهه غزه با پشتیبانی امریکا انجام شده است. هیچ تردیدی نیست که در همه جنایات غزه آمریکا مسبب اقدامات رژیم اسرائیل است. اسرائیلی‌ها با حمایت آمریکا بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را کشتند.

افرادی که در داخل و خارج، آمریکا را تطهیر می‌کنند نیز در تمام جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند. معنای خونخواهی از خون هنیه، انتقام سخت از رژیم صهیونیستی است، اما اینکه کی، چگونه و کجا بزنیم با تدبیر مقامات ایران انجام می‌شود. مقامات رژیم صهیونیستی را در اضطراب نگه می‌داریم، اما انتقام جانانه می‌گیریم.

خاتمی انتخاب سنوار به رهبری حماس را مورد تقدیر قرار داد و گفت: ایشان بیش از ۲۴ ساعت در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شده است. او گفته انتقام از رژیم صهیونیستی را تا نابودی این رژیم دنبال می‌کنیم.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش انتخاب هیات دولت را مهم دانست و گفت: رئیس جمهور و مجلس وزرای کابینه را انتخاب و تعیین می‌کنند و ما به قوای مجریه و مقننه خوشبین هستیم. مقام معظم رهبری ۱۰ ویژگی امین و صادق و متدین و معتقد به نظام و ایمان و امید و اشتهار به پاکدستی و نداشتن سوء سابقه و نگاه ملی برای انتخاب وزرا تعیین کردند. ما به قوه مجریه و قوه مقننه خوشبین هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عمار یاسر را شهید بصیرت دانست. امام جمعه موقت تهران همچنین توفیق هرچه بیشتر ورزشکاران مان در المپیک را خواستار شد.

خطیب جمعه امروز تهران در خطبه اول نماز هم گفت: هرکس کاری در نافرمانی خدا بخواهد پیش ببرد، ناامید می‌شود. باید با خدا رفیق باشیم. کسانی که با خدا رفیق هستند به آنچه که می‌خواهند و مصلحتشان است، می‌رسند. اصل رفاقت با خداست.

وی ادامه داد: ماه صفر، ماه ورود آزادگان کربلا به شام است. آنان بعد از خروج از شام این شهر را شام غریبان کردند در حالی که می‌خواستند آنان را بکشند. آنچه ورق را در شام برگرداند خطبه‌های امام زین العابدین و حضرت زینب (س) بود. ۱۳۸۵ سال گذشت، اما امام حسین و راهش باقی ماند. پوشیدن لباس عزا توسط مردم بعد از این همه سال نشان می‌دهد دین و ارزش‌های آن نمرده و نخواهد مرد. جالب اینجاست که علاوه بر شیعیان و مسلمانان، غیر مسلمانان نیز می‌گویند حسین. گاندی می‌گوید من برای هند چیز تازه‌ای نیاوردم فقط نتایجی را که از مطالعات و تحقیقاتم در باب قهرمانان کربلا به دست آوردم را ارمغان ملت هند کردم و اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی (ع) پیمود.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ۸ سال دفاع مقدس، حماسه مدافعان دفاع از حرم و حزب الله، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان و انقلاب اسلامی ایران تماماً مدیون حسین (ع) است. کشور را حسین (ع) زنده نگه داشته است. ۱۴ قرن است که خون معجزه می‌کند، در شگفتم من که خون اعجازنمایی می‌کند.

خاتمی اظهار کرد: مراسم روضه امام حسین بعد از قرن‌ها همچنان باقی است و اعجاز میکند.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها