|

سردار نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه:

در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و گشت ارشاد عملیات رسانه ای درستی نداشتیم

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه اعلام کرد: همه این شایعه‌ها و در نظر نگرفتن شرایط برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه است و اگر عملیات رسانه‌ای به موقع و بازدارنده‌ای نداشته باشیم، با مشکلاتی روبرو می‌شویم. همانگونه که در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، مسائل به وجود آمده در خصوص گشت ارشاد و … از جمله مواردی است که ما عملیات رسانه‌ای درستی نداشتیم و دشمن از این شرایط سو استفاده کرد.

در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و گشت ارشاد عملیات رسانه ای درستی نداشتیم

به گزارش شبکه شرق، سردار نائینی داشتن طرح برای عملیات رسانه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: روز گذشته در رونمایی تجهیزات سپاه دارای یک طرح درست رسانه‌ای بودیم که بازخورد بسیار خوبی هم داشت.

سردار نائینی سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه در نشست صمیمی با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: دشمن امروز یک جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی در ابعاد اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی راه انداخته است که مهمترین عرصه این جنگ، شناختی است و اگر دشمن در عرصه شناختی دستاورد نداشته باشد نمی‌تواند به دستاوردی برسد.

آنگونه که مهر روایت کرده، وی ادامه داد: یک عمل پیوسته در اتاق‌های جنگ دشمن وجود دارد و در عملیات تروریستی اخیر در کشورمان و لبنان و قبل از آن ترور شهید زاهدی ما با یک عملیات روانی پیوسته روبرو بودیم.

سردار نائینی با اشاره به دلایل ترور شهید هنیه، گفت: هنیه یک شخصیت سیاسی بود که در محافل و کشورهای مختلف جهان رفت آمد دارد اما رژیم صهیونیستی با هدف راه اندازی فتنه و ایجاد اختلاف شیعه و سنی دست به این اقدام زد امار با موضع‌گیری به موقع و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان کشورمان و نماز رهبر انقلاب و تشییع باشکوه در تهران این فتنه شکست خورد.

معاون روابط عمومی سپاه بیان روایت مختلف از نوع ترور شهید هنیه و از سوی دیگر بالا بردن توقع در جامع را از پیچیده بودن جنگ روانی دشمن دانست و گفت: همه این شایعه‌ها و در نظر نگرفتن شرایط برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه است و اگر عملیات رسانه‌ای به موقع و بازدارنده‌ای نداشته باشیم، با مشکلاتی روبرو می‌شویم. همانگونه که در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، مسائل به وجود آمده در خصوص گشت ارشاد و … از جمله مواردی است که ما عملیات رسانه‌ای درستی نداشتیم و دشمن از این شرایط سو استفاده کرد.

سردار نائینی داشتن طرح برای عملیات رسانه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: روز گذشته در رونمایی تجهیزات سپاه دارای یک طرح درست رسانه‌ای بودیم که بازخورد بسیار خوبی هم داشت.

وی ادامه داد: ما باید از دستاوردهای مختلف سپاه تصویر بسازیم و از تحریف جلوگیری کنیم که این مهم بدون همکاری رسانه امکان پذیر نیست، ما وقتی به پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌بینم که از کنار بسیاری از این دستاوردها به راحتی عبور کرده‌ایم.

وی عملیات وعده صادق را یک عملیات راهبردی و بسیار مؤثر دانست و گفت: کار رسانه‌ای بسیار خوب و مؤثری در خصوص عملیات وعده صادق انجام شد که جا دارد این مهم ادامه داشته باشد.

معاون روابط عمومی سپاه نقش اهالی رسانه را در پیشبرد اهداف بسیار مهم دانست و گفت: من در دوران دفاع مقدس هم مسئول تبلیغات دفاعی بودم؛ آن زمان ابزار ما بسیار کمتر از امروز بود اما توانستیم موفق باشیم، اما امروز کار رسانه‌ای بسیار پیچیده شده و باید با استفاده از ابزار لازم و با همکاری و همراهی و داشتن طرح درست در جنگ رسانه‌ای پیش برویم.

 

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها