|

جزئیات جدید از اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت لایحه را به مجلس ارسال کرد

دولت، لایحه اصلاح ماده‌ای از قانون برنامه هفتم پیشرفت برای اصلاح حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر تأمین اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

جزئیات جدید از اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت لایحه را به مجلس ارسال کرد

به گزارش شبکه شرق، دولت با امضای محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، لایحه اصلاح جز ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را برای اصلاح حقوق حداقل بگیران به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده در قانون برنامه هفتم، دولت مکلف به متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان داده که این امر صرفاً به غیر حداقلی‌بگیران منحصر شده است از آنجایی که ۷۵ درصد مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حداقل بگیر یا کمتر از آن هستند، لذا وجود عبارت حداقل بگیر در این ماده از قانون برنامه هفتم سبب می‌شود تا این افراد مشمول متناسب سازی نشوند.

در ماده یک لایحه اصلاح جز ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران درخواست حذف عبارت غیر حداقلی بگیر ارائه شده است.

 همچنین درخواست شده تا تبصره‌ای به این ماده مبنی بر «متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا ۱۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران که هر سال تعیین می شود» اضافه شود.
 

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها