|

محمود عباس:

به غزه می‌روم

محمود عباس گفت که قصد دارد به همراه تمامی اعضای رهبری فلسطین، به نوار غزه برود.

به غزه می‌روم

به گزارش شبکه شرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه اظهار کرد که قصد دارد به همراه تمامی اعضای رهبری فلسطین به نوار غزه برود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و در حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و تمامی احزاب این کشور، در پارلمان ترکیه سخنرانی کرد.

محمود عباس در این سخنرانی اظهار کرد: «در مقابل شما و تمام جهان اعلام می کنم تصمیم گرفتم همراه با تمامی سران فلسطین به غزه بروم؛ از شورای امنیت می خواهم ورود ما به غزه را تضمین کند و مقصد بعدی‌ام قدس شریف پایتخت ابدی‌مان خواهد بود.».

او افزود: «شورای امنیت ۸۰ قطعنامه درباره مساله فلسطین تصویب کرد اما هیچ یک از آن‌ها به دلیل آمریکا اجرا نشدند».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ملت ما از سال ۱۹۴۸ در نکبت به سر می‌برد اما با وجود تمام جنایات رژیم اشغالگر و نبود عدالت جهانی در مقابل آن ایستاده است. ملت ما در معرض ظلمی تاریخی و کشتار جمعی است که تمامی محافل بین‌المللی آن را محکوم کردند».

سخنرانی محمود عباس در پارلمان ترکیه

محمود عباس

عباس: مردم فلسطین هرگز تسلیم نمی‌شوند

او ضمن تقدیر از موضع‌گیری‌های دولت ترکیه و اردوغان و همچنین نهادها، احزاب و ملت این کشور در مخالفت با جنگ غزه و حمایت از آرمان فلسطین گفت: «بدون غزه دولتی وجود نخواهد داشت. مردم ما هرگز تسلیم نخواهند شد و غزه را به دست فرزندانمان و همراهی برادرانمان بازسازی خواهیم کرد».

عباس در ادامه گفت: «اسرائیل جنگی برای نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت ما آغاز کرد که آخرین آن، جنایت در حق شهید اسماعیل هنیه بود».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تقدیر از پیوستن ترکیه به شکایت ارائه‌شده به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت: «هدف از جنگی که اسرائیل آغاز کرده، کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است و این هدف هرگز محقق نخواهد شد».

او همچنین از موضع‌گیری‌های مصر و اردن در مخالفت با طرح‌های کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود تقدیر کرد و گفت: «غزه را دوباره بازسازی خواهیم کرد و زخم‌های ملتمان را با کمک امت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان در سایه کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی التیام می‌بخشیم».

عباس تاکید کرد: «ملت فلسطین در مقابل جنبش صهیونیستی ایستاده که به دنبال کنترل یافتن بر کل منطقه است اما قاتلان و مجرمان جنگی هرگز از مجازات جنایاتی که مرتکب شدند، رها نخواهند شد و جنایات آن‌ها شامل مرور زمان نخواهد شد».

او تصریح کرد: «قدس خط قرمز است و هرگز آن را رها نخواهیم کرد».

عباس همچنین گفت تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، بیشتر از کشورهایی است که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند. او گفت که «۱۴۹ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند در حالی که تنها ۵۰ کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند».

رئیس تشکیلات خودگران فلسطین گفت: «سران کشورهای عربی و اسلامی و دبیرکل سازمان ملل می‌خواهم در بازدید از نوار غزه برای متوقف کردن حملات اسرائیل شرکت کنند؛ یا پیروزی یا شهادت».

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها