|

امام جمعه اردییل: پزشکیان ثابت کرد که مرد عمل است و هرچه قول می‌دهد به آن عمل می‌کند

امام جمعه اردبیل گفت: از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در تشکیل کابینه به وعده خود که فرموده بود کابینه، مظهر وفاق ملی خواهد بود عمل کرد.

امام جمعه اردییل: پزشکیان ثابت کرد که مرد عمل است و هرچه قول می‌دهد به آن عمل می‌کند

به گزارش شبکه شرق، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در تشکیل کابینه به وعده خود مبنی بر اینکه کابینه، مظهر وفاق ملی خواهد بود عمل کرد، حضور مشارب مختلف فکری در کابینه نشان اهتمام به شایسته سالاری است.

آیت الله سید حسن عاملی امروز ۲۶ مرداد در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن قدردانی از رئیس جمهور در خصوص کابینه معرفی شده اظهار کرد: حضور مشارب مختلف فکری در کابینه نشان اهتمام به شایسته سالاری است و راه پیشرفت و اعتلاء ، لحاظ شایسته سالاری در بدنه اجرایی کشور است این اقدام رئیس جمهور واقعاً قابل تحسین و مایه امید است ایشان در قدم اول ثابت کرد که مرد عمل است و هرچه قول می‌دهد به آن عمل می‌کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: از نمایندگان محترم می‌خواهیم در بررسی صلاحیت وزراء، جز خدا و جز شایستگی آنها امر دیگری را مدنظر قرار ندهند مبادا با وزرای پیشنهادی وارد معامله شوید هر نماینده ای که به وزیر بگوید اگر فلان امتیاز را به شهر من بدهی به تو رای می‌دهم هم او خائن است و هم وزیر پیشنهادی که با دادن وعده به نمایندگان برای خود رای جمع می‌کند و خائن به درد این کشور نمی‌خورد وزیری که زیر بار این تعهدهای نمایندگان برود قطعاً در آینده با ظلم به مناطق دیگر و با تبعیض، خود را در محضر ملت و در محکمه الهی رو سیاه خواهد کرد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: اگر نمایندگان بنای اشتراط دارند برای خودشان یا برای شهرشان اشتراط نکنند شما با گرفتن رای اعتماد نماینده کل ملت هستید پس برای کل ملت اشتراط کنید.

وی گفت: به عنوان مثال اگر می‌خواهید با وزیر اقتصاد سر و سرّی داشته باشید سر و سرّ شما این باشد که با او اشتراط کنید که به شرطی به تو رای می‌دهیم که بخشی از موتور محرک‌های تورم دورقمی استمراری را خاموش کنی تامین اجتماعی هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض می‌کرد تا حقوق صندوق‌ها را اداء بکند آقای رئیسی آن را قطع کرد این واقعا شاهکار بود با وزیر مربوط شرط کنید همین مسیر را با اضافات دیگر و ابداعات بهتر ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اظهار کرد: در ماجرای غزه حساب ملت‌های مسلمان از دولت‌های مسلمان جداست . همه ملت‌های اسلامی از بابت جنایات غزه و اهانت به مسجد الاقصی هم در اوج غضب و نارضایتی  هستند و هم در حسرت و تمنای حضور در جبهه جنگ و نبرد با اسرائیل اما مرز تمام کشورهای اسلامی همسایه با اسرائیل بسته است این روزها رژیم اسرائیل یکی از همسایه‌های مسلمان  (لبنان) خود را تهدید به حمله فراگیر کرده است.

آیت الله عاملی افزود: چنین حمله‌ای به معنی شکسته شدن مرز با اسرائیل است با این حمله یک مرز با اسرائیل برای جنگ باز می‌شود در آن صورت میلیون‌ها رزمنده از کشورهای مختلف مسلمان به آن کشور سرازیر خواهند شد اگر چنین فرصتی پیش آید فاتحه اسرائیل بالکلیه خوانده خواهد شد  و ریشه این رژیم  برای همیشه از خاورمیانه بیرون کشیده خواهد شد ما همه منتظر چنین روزی هستیم در آن روز اگر به من اجازه دهند یک روز تاخیر نخواهم کرد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها