|

محمدعلی ابطحی:

پزشکیان اهل بازی و نقشه کشیدن نیست

محمدعلی ابطحی می‌گوید که «من به فهرست وزرای پیشنهادی «مسعود پزشکیان» خوش‌بین هستم، زیرا عقیده دارم برآمده از نام «وفاق ملی» است که برای کابینه‌اش انتخاب کرده است.»

پزشکیان اهل بازی و نقشه کشیدن نیست

به گزارش شبکه شرق، «ویژگی صداقت در وجود مسعود پزشکیان برجسته است. نمی‌توان از مسعود پزشکیان انتظار رفتار‌های پیچیده سیاسی داشت و منتظر بود که طرحی بچیند و برگ‌هایی رو کند. او سیاستمداری نیست که سیاست را بازی و نقشه کشی بداند، مسعود پزشکیان بیشتر خدمتگزار است تا سیاسی. مسعود پزشکیان بنا به طبیعت و ذات اش خیلی رو بازی می‌کند که درک اش در عالم سیاست دشوار است.»

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، بخش‌هایی از مصاحبه خود با یک روزنامه را در کانال تلگرامی خود به شرح زیر آورده است:

«اگر مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا با دولت چالشی داشته باشد، نهایتا در مورد یک یا دو وزیر خواهد بود. بدنه کابینه پیشنهادی از مجلس رای می‌گیرد.

من به فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان خوش‌بین هستم، زیرا عقیده دارم برآمده از نام «وفاق ملی» است که برای کابینه‌اش انتخاب کرده است.

درست است که اصلاح طلبان فعالیت زیادی داشتند و از دلایل جدی موفقیت مسعود پزشکیان بودند، ولی سبد رای رییس جمهور منتخب صرفا به اصلاح طلبی وابسته نیست. مجموعه افرادی که در کشور دعوا و درگیری نمی‌خواستند و به ساماندهی حوزه کار، معیشت و زندگی چشم دوخته بودند به مسعود پزشکیان رای دادند.

ما به عنوان جریانی سیاسی نباید از ایشان توقع داشته باشیم تا تابع محض اصلاح طلبی باشد. انتخاب کمیته‌ها دموکراتیک بود. راه برای پذیرش نظرات مختلف باز بود.

من نمی‌خواهم بگویم فهرست وزرای پیشنهادی صددرصد مطلوب است، قطعا از این بهتر هم می‌شد ولی وقتی این فهرست را با نگاه آقای پزشکیان و با سخنان او در جریان مناظرات مطابقت می‌دهیم، می‌شود فهمید که دلایل برخی از انتخاب‌ها چیست؟!

وعده مسعود پزشکیان، کابینه وفاق بود نه کابینه اصلاحات. او می‌خواهد در اداره کشور بین گروه‌های سیاسی مختلف همبستگی و همکاری ایجاد کند.

در فهرست وزرای پیشنهادی اکثر رنگ‌های سیاسی وجود دارند ولی تم تندی دیده نمی‌شود و حضوری مشاهده نمی‌شود که برای مشارکت دیگران ممانعت ایجاد کند.

فراموش نکنید که دو ماه پیش کشور از نظر سیاسی در چه وضعیتی بود. فضای سیاسی کشور در حال نفس کشیدن است، باید قدردان این پنجره گشوده باشیم و کمک حال رییس جمهور باشیم.

در دولت چهاردهم تندرو‌ها در انزوا قرار خواهند گرفت.

این مجلس در آغاز تم تندروی داشت، ولی این وضعیت پس از شروع به کار دولت چهاردهم تغییر خواهد کرد. فضای حاکم بر مجلس از این پس در مقابل افراطی‌گری خواهد بود و چند نماینده تندرو در انزوای عملی قرار می‌گیرند.

اگر مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرا با دولت چالشی داشته باشد، نهایتا در مورد یک یا دو وزیر خواهد بود. بدنه کابینه پیشنهادی از مجلس رای می‌گیرد.

ویژگی صداقت در وجود پزشکیان برجسته است. نمی‌توان از مسعود پزشکیان انتظار رفتار‌های پیچیده سیاسی داشت و منتظر بود که طرحی بچیند و برگ‌هایی رو کند. او سیاستمداری نیست که سیاست را بازی و نقشه کشی بداند، مسعود پزشکیان بیشتر خدمتگزار است تا سیاسی.

مسعود پزشکیان بنا به طبیعت و ذات‌اش خیلی رو بازی می‌کند که درک‌اش در عالم سیاست دشوار است.»

منبع: روزنامه صبح امروز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها