|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| سوم شهریور

از مخالف‌خوانی مجلس با کابینه تا رأى موافق به تمام ورای پیشنهادی

هاشمی رفسنجانی روز سوم شهریور در مورد دیدار با یک نماینده سابق مجلس، سفیر جدید ایران در بلاروس و مساله فلسطین و بازخورد رای موافق به همه کابینه نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از مخالف‌خوانی مجلس با کابینه تا رأى موافق به تمام ورای پیشنهادی

آقاى [حسین] مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. در مورد برنامه سفر کرمان مذاکره‌ کردیم. آقای کاظم استادى، با نامه‌اى از پدرش [آقای رضا استادی‌مقدم] آمد. کتابى براى تاریخ انقلاب نوشته است؛ توضیحاتى داد و خواستار نوشتن مقدمه توسط من شد. گفتم بررسى مى‌کنم، اگر کتاب خوب باشد، مى‌نویسم. با مصاحبه با تعدادی از نیروهاى مبارز و آوردن خاطرات و اظهارات آنها، مطالب خوبى تنظیم کرده است.

آقاى [محمدحسن] قلى، نماینده سابق الیگودرز آمد. از مشکلات زندگى و بى‌خانگى در تهران شکایت‌ کرد و گفت، مى‌خواهد به‌خاطر مشکلات به الیگودرز برگردد. گفتم، به محسن در [شرکت] مترو مراجعه کند.

عصر، آقاى [موسى هاشمی] گلپایگانى، سفیر جدید در بلاروس آمد. مشورت‌ کرد. قبلاً سفیر ایران در اُزبکستان بوده. بلاروس، به‌خاطر مخالفت با توسعه ناتو به سوى شرق، با ایران اشتراک نظر دارد. آقاى [یدالله] رحیمیان از اصفهان آمد. اوضاع شهر و وضع حوزه‌ها و علما را گفت و در مورد مصوبه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، در خصوص اصلاحات ارضى زمان شاه، صحبت شد.

امروز فلسطینى‌ها، با حمله به یک مرکز نظامى اسرائیل در جنوب غزه، سه نفر نظامى را کشته و جمعى را زخمى‌ کرده‌اند. اسرائیل مقابله به مثل را آغاز کرده است. بعضى از تندروهاى صهیونى، از جنگ صحبت مى‌کنند.

در اخبار رسانه‌هاى امروز داخل و خارج، اظهار تعجب از بحث‌های مخالفت‌آمیز و تند مجلس در مورد کابینه و سپس رأى موافق به تمام وزرا[ی پیشنهادی]، زیاد است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها