|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| چهارم شهریور

مخالفت نوبخت و ملک‌زاده با انتخاب پزشکیان

هاشمی رفسنجانی روز چهارم شهریور در مورد انتصاب پزشکیان، دیدار با سفیر مالزی، برخی طلاب پاکستانی و ... نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مخالفت نوبخت و ملک‌زاده با انتخاب پزشکیان

[آقاى داتو محمد خالص]، سفیر مالزى، براى خداحافظى آمد. صحبت‌ها از ضرورت توسعه روابط بود. جمعى از اعضاى فرهنگستان علوم پزشکى آمدند؛ آقایان دکتر [ایرج] فاضل، دکتر [علی] نوبخت و دکتر [رضا] ملک‌زاده و... از انتخاب آقاى [مسعود] پزشکیان، وزیر بهداشت و درمان جدید ناراحت‌اند و گفتند، آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور]، از آنها نظر خواسته و برعکس نظرشان عمل‌ کرده است. و نیز از رکود کارها و به‌خصوص وضع بد بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها انتقاد کردند و از من خواستند که براى ادامه سیاست‌هاى اعتدال و سازندگى، وارد میدان شوم و نیز خواستند، یک مرکز تحقیقات براى حفظ نیروهاى مستعد و دانشمند، تأسیس بشود. دعوت کردند براى افتتاح ساختمان جدیدشان که به کمک دولت سازندگی‌ کار ساخت شروع شده، شرکت‌ کنم. دکتر [مهدی] اکبرزاده، [محقق حوزه شیمی‌ کشاورزی] آمد و خواست که سفارش او را به آقاى [محمود] حجتى، وزیر [جهاد]کشاورزى بنمایم.

عصر، آقاى [نیازحسین] نقوى، همراه جمعى از طلاب پاکستان آمدند و نمونه کتاب «عدالت اجتماعى» من را آوردند که به زبان اردو ترجمه و چاپ‌ کرده‌اند. گفتند، طالب زیادى دارد. دربارۀ ترجمه دایره‌المعارف فرهنگ قرآن هم مذاکره شد. یکى از آنها، امام‌جماعت شیعیان در دانمارک است. ضمناً از تضعیف شیعه در پاکستان ناراحت‌اند و انتظار حمایت بیشتر جمهورى اسلامى ایران را دارند.

دیشب و امروز، آب شرق و شمال‌ شرق تهران، گل‌آلود شده و وزارت نیرو مى‌گوید، به‌خاطر کم‌شدن آب پشت سدهاى کرج و لتیان، دریچه‌هاى جت باز‌ شده و آب گل‌آلوده آمده و بعضى از تصفیه‌خانه‌ها، قدرت تصفیه آب گل‌آلود را ندارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها