|

سناتور آمریکایی: هر کاری از دستم بربیاید برای پیروزی هریس انجام خواهم داد

سناتور شناخته شده آمریکایی از ایالت ورمونت در اظهاراتی حمایتش از کامالا هریس،‌ نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و نسبت به تغییر مواضع بایدن از سوی هریس در جریان جنگ غزه ابراز امیدواری کرد.

سناتور آمریکایی: هر کاری از دستم بربیاید برای پیروزی هریس انجام خواهم داد

به گزارش شبکه شرق، سناتور برجسته آمریکایی که پیشتر با کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کرد در نهایت حمایت خود از کامالا هریس را اعلام کرد.

برنی سندرز،‌ سناتور شناخته شده آمریکایی از ایالت ورمونت در اظهاراتی حمایتش از کامالا هریس،‌ نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و نسبت به تغییر مواضع بایدن از سوی هریس در جریان جنگ غزه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش هیل،‌ سندرز که تا همین اواخر هم از ماجرای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری ناراضی بود، در نهایت ضمن اعلام حمایت از هریس عنوان کرد، هر کاری که بتواند برای کمک به پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر انجام خواهد داد.

وی در حمایت از هریس بیان کرد:‌ من فکر می‌کنم معاون جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا شانس بسیار خوبی برای پیروزی بر ترامپ دارد. بدون شک او با میلیون‌ها آرای مردمی که به دست خواهد آورد،‌ شانس پیروزی زیادی در بسیاری از ایالت‌های میدان نبرد دارد.

سناتور ایالت ورمونت در نهایت عنوان کرد: من قصد دارم هر کاری از دستم بربیاید انجام دهم تا او برنده شود. او نسبت به روند برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در هفته گذشته ابراز خوشبینی کرده و آن مراسم را تحت تاثیر نامزدی هریس  پرشور و پر انرژی توصیف کرد.

سندرز در واکنش به موقعیت انتخاباتی دونالد ترامپ،‌ نامزد حزب جمهوری‌خواه در آمریکا نیز بیان کرد:‌ من فکر می‌کنم،‌ مردم از رئیس‌جمهور سابق خسته شده باشند.

سندرز که از حامیان دیرینه بایدن بود و در بحبوحه درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران حزب دموکرات برای کناره‌گیری وی از رقابت‌های ریاست‌جمهوری،‌ همچنان از او حمایت می‌کرد.

او در ابتدا از هریس برای گزینه نامزدی حزب دموکرات پس از بایدن حمایت نکرده و اظهار داشت که می‌خواهد تعهدات مشخص‌تری را از او در مورد مسائل مربوط به طبقه کارگر در آمریکا ببیند.

اکنون که هریس از طرح اقتصادی خود رونمایی کرده است،‌ سندرز ضمن تایید طرح وی آن را قوی خوانده و تایید کرده است.

او در جریان مصاحبه از تفاوت دیدگاه‌هایش با بایدن در مورد جنگ غزه نیز صحبت کرده و ضمن تاکید بر این نکته که دیدگاه‌هایش با دیدگاه بایدن در این زمینه متفاوت است،‌ عنوان کرد:‌ همچنان معتقدم نباید حتی یک سنت دیگر هم به اسرائیل کمک کنیم و امیدوارم در این زمینه میان دیدگاه هریس با بایدن تفاوتی وجود داشته باشد.

سندرز ضمن ابراز امیدواری نسبت به مواضع هریس در قبال رژیم اسرائیل بیان کرد:‌ امیدوارم نتیجه‌ای که به دست می‌آید،‌ این باشد که نتانیاهو و دولت راست افراطی وی که ده‌ها میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت کرده است،‌ دیگر کمکی دریافت نکند مگر اینکه تغییری در سیاست‌هایش در قبال مردم فلسطین در غزه ایجاد شود. 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها