|

العالم فی 60 ثانیه

از گردشگری فرهنگی در امارات تا رشد حواله‌های خارجی عربستان

حواله اتباع خارجی عربستان به خارج از کشور، مجدداً به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

از گردشگری فرهنگی در امارات تا رشد حواله‌های خارجی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الفرات‌نیوز، خبرگزاری رسمی عراق، عکاظ عربستان، الخلیج‌اونلاین و الامارات‌الیوم.

الامارات‌الیوم: گردشگری فرهنگی در امارات

گردشگری به طور کلی، و گردشگری فرهنگی به طور خاص، یک ستون اساسی از چشم‌انداز و استراتژی امارات متحده عربی است که هدف آن این است که سهم بخش گردشگری ملی تا سال 2031، به 450 میلیارد درهم (حدود 123 میلیارد دلار) در تولید ناخالص داخلی برسد. عناصر یکپارچه امارات، این کشور را واجد شرایط برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر در این زمینه می‌کند و میلیون‌ها گردشگر را از کشورهای مختلف جهان جذب می‌کند تا گردشگران تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و باکیفیت را تجربه کنند.

چشم‌انداز امارات برای حمایت از فرهنگ، بر چند محور استوار است که بارزترین آنها، راه‌اندازی طرح‌هایی برای حمایت از میراث جهانی با ثبت عناصر میراث امارات در فهرست یونسکو است. 

الفرات‌نیوز: اتصال ریلی 4 استان عراق

وزارت حمل و نقل عراق پروژه اتصال ریلی برای حمل و نقل مسافران و کالا میان چهار استان عراق را بررسی می‌کند.

میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه، در حال حاضر، پروژه اتصال ریلی برای حمل و نقل مسافران و کالا با سرعت بالا را با هماهنگی با شرکت‌های اروپایی و منطقه ای متخصص بررسی می‌کند.

او اشاره کرد که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، پیشنهادهایی برای اجرای برخی پروژه‌ها در این بخش با هدف توسعه و بهبود آن ارائه کردند.

الصافی بیان کرد که وزارت حمل و نقل عراق هم اکنون، در حال بررسی احداث خط‌آهن موازی  موجود برای اتصال شهرهای بغداد، کوت، عماره و بصره است.

عکاظ عربستان: حواله‌های خارجی عربستان به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید 

حواله اتباع خارجی عربستان به خارج از کشور، مجدداً به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است، زیرا حواله‌ها در جولای گذشته، با 21.47 درصد افزایش، به 12.91 میلیارد ریال رسیده است، در حالی که در همان ماه سال 2023، در سطح 10.63 میلیارد ریال بوده است که افزایش 2.28 میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

این بالاترین میزان حواله اتباع خارجی از سپتامبر 2022 است، زیرا میزان حواله ماهانه اتباع خارجی در دوره گذشته، از سطح 12.9 میلیارد ریال فراتر نرفته است.

خبرگزاری رسمی عراق: کلید زدن طرح‌های عمرانی فرودگاه بغداد در چارچوب مقدمات برگزاری اجلاس سران عرب

فرودگاه بین‌المللی بغداد با کلید زدن اجرا و تکمیل دوازده پروژه، خود را برای میزبانی از پروازهای سران عرب که قرار است نشست آتی آنها در پایتخت عراق برگزار شود، آماده می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی بغداد آمادگی خود را برای تکمیل بیش از 12 پروژه، جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست سران کشورهای عربی در پایتخت عراق اعلام کرد.

حارث العبیدی، مدیر فرودگاه بین‌المللی بغداد تصریح کرد این فرودگاه شاهد تکمیل بیش از 12 پروژه، افزون بر عملیات بازسازی تمامی مکان‌های مورد نظر به منظور کسب آمادگی برای نشست سران کشورهای عربی خواهد بود که قرار است، در ابتدای سال آینده، در بغداد، برگزار شود.

الخلیج‌اونلاین: برگزاری نشست شورای هماهنگی قطر و عربستان در ریاض

نشست کمیته اجرایی شورای هماهنگی قطر و عربستان در ریاض برگزار شد. ریاست این نشست بر عهده «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان بود.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که این نشست در راستای تقویت روابط دوجانبه برگزار شد.

از طرفی دیگر، وزیر خارجه قطر تاکید کرد که این نشست نشانه بارزی از روند توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و تاکید بر همکاری پیوسته بین دو کشور و تبادل نظر فیمابین است.

وزرای خارجه قطر و عربستان بر اهتمام دو کشور به تداوم تلاش‌های مشترک تاکید کردند. صورت‌جلسه نشست در پایانُ از سوی وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها