|

العالم فی 60 ثانیة

از سرعت اینترنت امارات تا ساخت خودروهای برقی عربستان و هند

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، اشفق نیوز ، خبرگزاری رسمی عراق، البیان ،الجزیره و الخلیج اونلاین.

از سرعت اینترنت امارات تا ساخت خودروهای برقی عربستان و هند
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: حفاری چاه نفت در جنوب بغداد توسط شرکت چینی

 وزارت نفت عراق از موفقیت‌آمیز بودن حفر نخستین حلقه چاه نفتی با چند بخش حفاری افقی برای دسترسی بهتر به لایه‌های زیرین زمین و استخراج منابع نفت و گاز در منطقه نهروان در جنوب بغداد خبر داد.

«باسم محمد خضیر» معاون وزیر نفت در امور استخراج در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، تصریح کرد: شرکت چینی« ئی بی اس» (EBS) توانست این حلقه چاه نفت را به عمق بیش از 3560 متر حفاری کند.

وی خاطر نشان کرد: مدت تکمیل و اجرای این قرارداد یک بازه زمانی 82 روزه در نظر گرفته شده بود اما با پیگیری‌های پیمانکار و شرکت مذکور، عملیات حفاری ظرف 70 روز به پایان رسید.

 

البیان امارات: امارات از نظر سرعت خدمات اینترنت در ماه جولای رتبه اول را در جهان دارد

امارات از نظر سرعت خدمات اینترنتی ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی، بالاتر از 162 بازار بین المللی در ژوئیه گذشته، رتبه اول جهانی را کسب کرد. امارات متحده عربی در رتبه بندی ماهانه شاخص "سرعت تست" با کسب رشد سریع در صدر فهرست کشورها در خدمات اینترنت ثابت و همراه از طریق تلفن قرار گرفت.

بر اساس داده‌های شاخص، شبکه‌های اینترنت ثابت در این کشور به رکورد سرعت ۲۹۲ مگابیت بر ثانیه رسیدند و از سنگاپور که قبلاً رتبه اول را داشت که سرعت سرویس آن روی ۲۹۱ مگابیت تثبیت شده بود، پیشی گرفت.

 

 

الخلیج اونلاین: شراکت هند و عربستان برای ساخت خودروهای برقی

شرکت هندی «World Wizard Innovations and Mobility» از شراکت استراتژیک با عربستان برای ساخت دو کارخانه خودروهای برقی و سلول‌های آن در عربستان خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نامه‌ای مبنی بر برپایی پروژه مشترک در عربستان شامل احداث کارخانه مونتاژ و یک کارخانه سلول‌های خودروهای برقی در عربستان دریافت کرده است.

شرکت هندی مذکور توضیح داد که کارخانه مونتاژ در ابتدا بر تولید خودروهای برقی دوچرخه، سه‌چرخه و چهارچرخ متمرکز خواهد شد و طرح‌هایی را در آینده برای ساخت اتوبوس‌های برقی گسترش خواهد داد.

این شرکت اشاره کرد که کارخانه دیگر نیز بر ساخت سلول‌های خودروهای برقی متمرکز خواهد بود.

 

 

شفق نیوز: افتتاح دانشگاه بین‌المللی بریتانیا در اربیل 

مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق امروز شنبه، دانشگاه بین‌المللی بریتانیا در اربیل مرکز این اقلیم را افتتاح کرد.

بارزانی گفت: افتتاح این دانشگاه در اربیل درها را برای انتقال تجربه‌های علمی بریتانیا به اقلیم کردستان عراق باز می‌کند و تاثیر زیادی بر بهبود سطح آموزش در این اقلیم خواهد گذاشت.

نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در ادامه بیان کرد: افتتاح دانشگاه بریتانیایی فراهم‌کننده بستر مناسب برای توسعه بخش آموزش و روابط میان اربیل و لندن در زمینه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی است.

بارزانی اشاره کرد: کردستان عراق از لحاظ نیروی انسانی غنی است و باید روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد که آموزش علمی و آکادمیک یکی از راه‌ها سرمایه‌گذاری رو جوانان، به شمار می‌آید.

 

 

الجزیره: مصر به دنبال خرید گاز مایع برای زمستان

سه منبع در بخش تجارت و صنعت امروز جمعه گفتند که مصر، خرید 20 محموله گاز طبیعی مایع برای پوشش تقاضای انرژی در فصل زمستان در سایه کاهش شدید تولید داخلی گاز را مطرح کرده است.

این برای نخستین بار از سال 2018 است که قاهره طرحی را برای پوشش نیاز خود به انرژی در فصل زمستان مطرح می کند.

مصر مجددا پس از آنکه صادرکننده گاز طبیعی بود، به خریدار آن تبدیل شد و بیش از 30 محموله برای تامین نیاز در تابستان خریداری کرد.

مصر می خواهد از 4 اکتبر تا 29 نوامبر، 17 محموله گاز طبیعی را در بندر العین در دریای سرخ و 3 محموله دیگر را در بندر العقبه در اردن دریافت کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها