|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و سوم شهریور

فتوی علمای کویت در مورد حجاب/ وعده انتقام به خاطر یازده سپتامبر

هاشمی رفسنجانی روز بیست و سوم شهریور در مورد اخبار مربوط به حوادث یازدهم سپتامبر نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

فتوی علمای کویت در مورد حجاب/ وعده انتقام به خاطر یازده سپتامبر

در منزل بودم. وقت با مطالعه گذشت. بررسى اخبار مربوط به اوضاع آمریکا، سانسور خبرى آمریکا، مانع نشر اطلاعات مهم جدید است. اعلام شد که یک مرکز پلیس مخفى، در اثر ریزش برج‌ها، نابود شده و چون این مرکز، مسئولیت حفاظت از شخصیت‌هاى خارجى در سازمان ملل را داشته، امنیت سازمان ملل ضعیف شده است.

ساختمان هشت‌طبقه‌اى که دو برج دوقلوى مرکز تجارت جهانى را به هم وصل مى‌کرد، براى تسهیل کاوش‌ها، منهدم شده و برج‌هاى اطراف هم آسیب‌ دیده و قابل اعتماد براى سکونت نیستند. کنگره آمریکا 20 میلیارد دلار، براى ترمیم خرابى‌ها تصویب کرده است. کنگره در حال بحث دربارۀ عوارض حادثه بوده که خبر وجود بمب در کنگره، مجبورشان کرده کنگره را تخلیه کنند؛ وضعى که مکرراً در آمریکا و کشورهاى غربى، این روزها اتفاق مى‌افتد. بعضى‌ها معتقدند صهیونیست‌ها این شایعات را پخش مى‌کنند، براى تحریک آمریکایى‌ها و ایجاد فشار روى اعراب و مسلمین و بعضى آن را از کارهاى نیروهاى ضدآمریکا، براى جنگ روانى مى‌دانند.

فشار روى مسلمانان و اعراب، در آمریکا و کشورهاى غربى زیاد است و خیلى‌ها از خانه بیرون نمى‌روند و خبرى منتشر شد که بعضى از علماى کویت، فتوا داده‌اند که زنان باحجاب مسلمان، مى‌توانند این روزها بدون حجاب بیرون بروند؛ براى اینکه مورد توجه قرار نگیرند. موج اعتراض به تبلیغات مغرضانه رسانه‌هاى آمریکایى علیه مسلمانان، به تدریج بلند مى‌شود و نظرهاى مخالف انتقام‌جویى بى‌حساب آمریکا هم زیاد شنیده مى‌شود و وزیر امورخارجه آمریکا، حرکات [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده] را عامل حمله‌ها معرفى کرده و وعده انتقام داده است.

طالبان گفته‌اند که بن‌لادن بى‌تقصیر است و گفته‌اند، اگر آمریکا حمله کند، دفاع مى‌کنند و انتقام خواهند گرفت. یک ایرانى ضدانقلاب فرارى که در زندان آلمان است، ادعا کرده از پیش مطلع بوده و خواسته به آمریکا بگوید، استقبال نکرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها