|

ونزوئلا: ترور مادورو از سوی سازمان سیا هدایت می‌شد

وزیر کشور ونزوئلا گفت: «سیا در خط مقدم این عملیات قرار دارد و این اصلا ما را شگفت‌زده نمی‌کند. این عملیات اهداف بسیار روشنی از ترور رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو و دیگر سیاستمداران بلندپایه ونزوئلا از جمله خودم و معاون رئیس‌جمهور داشت.»

ونزوئلا: ترور مادورو از سوی سازمان سیا هدایت می‌شد

به گزارش شبکه شرق، ونزوئلا می‌گوید شش خارجی از جمله یک عضو از تفنگداران دریایی ویژه آمریکا را به اتهام توطئه برای «بی‌ثبات‌سازی» این کشور که از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با دسیسه‌های خارجی مواجه شده، بازداشت کرده است.

وزیر کشور ونزوئلا شنبه در یک کنفرانس خبری خود، آن عضو از تفنگداران دریایی آمریکا را به نام «ویلیام جوزف کاستاندا گومز» معرفی کرد و او را رهبر عملیات توطئه دانست. وزیر کشور ونزوئلا همچنین از ۲ آمریکایی دیگر بازداشت‌شده به نام‌های «دیوید استرلا» و «آرون بارت لوگان» نام برد.

این وزیر ونزوئلایی در ادامه گفت علاوه بر این آمریکایی‌ها، ۲ شهروند اسپانیایی به نام‌های «خوزه ماریا باسوآ والدوینوس» و «آندرس مارتینز آداسمه» و یک شهروند جمهوری چک به نام «یان دارموفزال» دستگیر شده‌اند. او گفت مقامات ونزوئلا همچنین ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی مرتبط با توطئه مذکور را کشف و ضبط کرده‌اند.

وزیر کشور ونزوئلا در این کنفرانس خبری گفت: «سیا در خط مقدم این عملیات قرار دارد و این اصلا ما را شگفت‌زده نمی‌کند. این عملیات اهداف بسیار روشنی از ترور رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو و دیگر سیاستمداران بلندپایه ونزوئلا از جمله خودم و معاون رئیس‌جمهور داشت.»

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها