|

واکنش آمریکا به سخنان «مسعود پزشکیان»/ ویدئو

وزارت خارجه آمریکا به اظهارات اخیر «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور ایران درباره کاهش تنش‌ها و گسترش روابط با جهان واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به سخنان «مسعود پزشکیان»/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران واکنش نشان داد.

اظهارات اخیر «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران درباره کاهش تنش‌ها و گسترش روابط با جهان با واکنش آمریکا همراه شد.

بر این اساس، «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در این‌باره گفت: «قطعاً ما با مردم ایران ارتباطات گسترده‌ای داریم و جامعه بزرگی از مردم ایران در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر ما این اتفاق بسیار بزرگی است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در خروج از برجام و دشمنی واشنگتن با ملت ایران با اعمال تحریم‌های گسترده مدعی شد: «این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آن‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان را نشان دهند باید حمایت از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند و فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری کنند و حقوق بشر را رعایت کند.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد و تاریخ نشان داده است فارغ از آنکه کدام حزب (جمهوری‌خواه یا دموکرات) در انتخابات پیروز شود، مواضع واشنگتن علیه ایران تغییری نخواهد کرد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اگر ایرانی‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان را نشان دهند، باید حمایت از گروه‌های ترروریستی و فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کنند.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها