|

افشای جزئیات تازه از عملیات موساد برای انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان؛ مواد منفجره چگونه در پیجرها جاسازی شدند؟/ ویدئو و تصاویر

جزئیات تازه از عملیات موساد برای انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان افشا شد.

افشای جزئیات تازه از عملیات موساد برای انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان؛ مواد منفجره چگونه در پیجرها جاسازی شدند؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، گزارش‌های عبری نوع ماده‌ای را که دستگاه‌های ارتباطی را در لبنان منفجر کرده است و موجب انفجار پیجرها در لبنان شده است، فاش کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که نوع مواد مورد استفاده برای انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان، «پینتریت» به اختصار PETN، نوعی ماده منفجره بسیار قوی و بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نوع ماده منفجره‌ای که در دستگاه‌ها جاسازی شده بود، «PETN» بوده که یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد.

یک منبع امنیتی ارشد لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه «۲۸ شهریور ۱۴۰۳»، به رویترز گفتند که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در پنج هزار پیجر تایوانی که ماه‌ها پیش توسط حزب‌الله لبنان درخواست شده بود، جاسازی کرد.

این منبع امنیتی افزود که حزب‌الله درخواست پنج هزار دستگاه ارتباطی تولید شده توسط شرکت تایوانی «Gold Apollo» را داده بود و چندین منبع می‌گویند که آنها در بهار وارد کشور شده‌اند.

این منبع امنیتی ارشد لبنانی تصویری از این دستگاه را نشان داد، مدل «AP۹۲۴» که مانند دستگاه‌های پیجر دیگر است که پیام‌های متنی را به صورت بی‌سیم دریافت و نمایش می‌دهد، اما نمی‌تواند تماس تلفنی برقرار کند.

منبع آشنا با عملیات حزب‌الله در سال جاری به رویترز گفتند که مبارزان این حزب از این دستگاه‌ها به‌عنوان وسیله‌ای ارتباطی با فناوری پایین در تلاش برای فرار از سیستم‌های ردیابی موقعیت مکانی اسرائیل استفاده می‌کنند.

انفجار پیجرها

این منبع ارشد لبنانی فاش کرد که این دستگاه‌ها «در مرحله تولید» توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل اصلاح شده‌اند و افزود: «موساد تخته‌ای را به دستگاه‌های حاوی ماده منفجره تزریق کرد که رمزی دریافت می‌کند که کشف آن به هر وسیله‌ای حتی با استفاده از هر دستگاه یا اسکنر بسیار دشوار است».

منبع اشاره کرد که سه هزار پیجر با دریافت پیام رمزگذاری‌شده که منجر به فعال شدن مواد منفجره به طور همزمان شد، منفجر شدند.

یک منبع امنیتی دیگر به رویترز گفت که تا سه گرم مواد منفجره در دستگاه‌های ارتباطی جدید جاسازی شده بود و حزب الله چندین ماه آنها را کشف نکرد.

انفجار پیجرها

دلیل انفجار پیجر‌ها در لبنان چه بود؟

جزئیات بیشتری از اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان و انفجار پیجر‌ها منتشر شده است.

اقدام تروریستی اسرائیل در بیروت، منجر به انفجار پیجر‌ها شد. طبق آخرین گزارش‌ها، بر اثر این اقدام تروریستی، ۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۷۵۰ زخمی شده‌اند.

گزارشی در خصوص جزئیات حمله تروریستی اسرائیل و سناریو‌های احتمالی آن منتشر شده است.

جزئیات بیشتر از اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان و انفجار پیجر‌ها را در این گزارش ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها