|

اولین پیام سفیر ایران در بیروت بعد از جراحت/ عکس

سفیر ایران در لبنان در ایکس نوشت: لبنان این کشور سرافراز که از روز نخست عملیات طوفان الاقصی در نوار غزه عزتمندانه و باسربلندی ایستادگی کرده است.

اولین پیام سفیر ایران در بیروت بعد از جراحت/ عکس

به گزارش شبکه شرق، سفیر ایران در لبنان که در جریان عملیات تروریستی رژیم اسراییل در لبنان جراحت برداشته بود، در رابطه با این مساله اظهارنظر کرد.

«مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان با اشاره به حمله تروریستی روز سه‌شنبه رژیم اسراییل در لبنان و انفجار پیجرها که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم این کشور و نیز جراحت خود او شد، واکنش نشان داد.

امانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به زبان عربی نوشت: مایه مباهات و افتخار من است که بر اثر جنایت تروریستی هولناکی که دیروز لبنان را هدف قرار داد، خون من با خون مجروحان مردم شریف لبنان آمیخته شد.

او در ادامه، لبنان را کشوری سرافراز توصیف کرد که از روز اول نبرد طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، سربلند و سرافراز ایستاده است.

در پی اقدام تروریستی رژیم اسراییل و منفجر کردن دستگاه‌های پیجر در نقاط مختلف لبنان که تلفاتی بر جای گذاشته، «فراس الابیض» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد تاکنون ۱۲ نفر شهید شده‌اند و از میان آنها ۲ نفر کودک هستند.

او در ادامه افزود شمار زخمی‌ها نیز مابین ۲۷۵۰ تا ۲۸۰۰ نفر گزارش شده که وضعیت سلامتی حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

پیشتر همسر سفیر ایران در لبنان با رد شایعات منتشر شده در مورد وضعیت سلامتی «مجتبی امانی» گفت: جراحات وارد به او به خاطر انفجار پیجرها، بیشتر جراحات سطحی هست و خطری او را تهدید نمی‌کند.

امانی1

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها