|

اطلاعات و آمار جالب از گیمرهای ایران/ ویدئو

در ایران، اکنون ۳۴ میلیون گیمر، با رشد دو میلیونی نسبت به سال ۱۳۹۸، وجود دارد که میانگین سنی‌شان، ۲۳ سال است.

اطلاعات و آمار جالب از گیمرهای ایران/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، وزیر ارشاد گفت: ۳۴ میلیون گیمر داریم؛ از این تعداد، حدود چهار میلیون گیمر حرفه‌ای هستند و بیش از ۲۱ ساعته در هفته بازی انجام می‌دهند.

محمدمهدی اسماعیلی، ورزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه با هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صحبت‌های مختلفی در رابطه با گیمرها و تاثیر و شرایط بازی‌های ویدیویی در کشورمان ارائه کرد.

به گفته وزیر ارشاد، در ایران، اکنون ۳۴ میلیون گیمر، با رشد دو میلیونی نسبت به سال ۱۳۹۸، وجود دارد که میانگین سنی‌شان، ۲۳ سال است.

اسماعیلی معتقد است به خاطر همین جمعیت و تاثیر عظیم باید «با فرهنگ‌سازی، بر ذائقه‌سازی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد».

وزیر ارشاد در ادامه گفت: حدود چهار میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کنند؛ دلیل اصلی گسترش رسانه‌های دیجیتال، افزایش چشم‌گیر دسترسی به اینترنت و موبایل در جامه بوده است.

اسماعیلی تاکید کرد: باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده وزارت فرهنگ در دوره جدید در این حوزه دست پیدا کنیم.

طی اخبار مرتبط با بازی‌های ویدیویی و گیمر بودن در کشورمان، چندی پیش سرویس «رادار بازی» راه‌اندازی شد که با واکنش‌های ضدونقیضی از سوی مردم و رسانه‌ها همراه بوده است.

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها