|

پیش بینی ۱۱۰۰ ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابه جایی زوار اربعین حسینی در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از پیش‌بینی ۱۱۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین در استان همدان خبر داد.

پیش بینی ۱۱۰۰ ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابه جایی زوار اربعین حسینی در همدان

به گزارش شرق ،مهرداد آهکی گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و جلسات برگزار شده با انجمن‌های صنفی حمل و نقل عمومی استان همدان ۱۱۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار اربعین حسینی (ع) از استان همدان پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: این تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی اعم از اتوبوس، میدل باس، سواری، آژانس های سرویس دهی شهری،کارخانه جات،ادارات، دانشگاه ها و ... شناسایی و پیش بینی شده است.

 

 آهکی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده است، گفت: بررسی و ارسال ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و مؤسسات اتوبوس‌رانی، میدل باس، سواری کرایه و چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابجایی، دستورالعمل‌های مربوط به نظافت ناوگان کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان، توسط مدیران فنی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: برای تأمین و ارتقای ایمنی زائران در سفرهای جاده‌ای، شرکت‌های مسافربری مکلف شده‌اند تا نسبت به کنترل فنی ناوگان و برگه معاینه فنی اقدام کنند و در صورت وجود هرگونه نقص و ایرادهای فنی در خودروها نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها