|

معاون آموزش ابتدایی استان همدان خبر داد؛

آموزش اولیاء دانش‌آموزان پایه اول استان در شهریور ماه 1403

مهدی عابدینی نیا گفت: در راستای افزایش سطح توانایی و مهارت خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه، والدین بیش از 30000 نفر از دانش آموزان کلاس اول در شهریور ماه 1403 آموزش می بینند.

آموزش اولیاء دانش‌آموزان پایه اول استان در شهریور ماه 1403

 به گزارش شرق،  عابدینی نیا با بیان این موضوع که خانواده اولین نهادی است که جامعه پذیری کودک در آن شروع می شود و بعد از خانواده، نظام آموزشی بیشترین تاثیر را در اجتماعی شدن دانش آموزان دارد و حاصل تعامل بین این دو نهاد (خانه و مدرسه) آرامش و رشد متوازن و تمام ساحتی دانش آموزان است، از آموزش والدین بیش از 30000 نفر از دانش آموزان کلاس اول در شهریور ماه 1403 خبر داد.

وی تصریح کرد: اگر هدف دقیق تعلیم و تربیت درست تبیین شود و خانه و مدرسه هدف گذاری درستی در مسیر تربیت دانش آموزان داشته باشند و هماهنگ با هم عمل کنند، این هدف گذاری و هماهنگی در عملکرد، تربیت تمام ساحتی و رشد جنبه های مختلف اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی، هنری و زیستی کودک را در پی خواهد داشت و در نهایت منجر به شکل گیری هویت ملی و اسلامی دانش آموزان خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان افزود: توانمندسازی و آموزش خانواده ها می تواند از ایجاد مشکلات رشدی و عاطفی در دانش آموزان پیشگیری کند و به همین خاطر برنامه های آگاهی بخشی به والدین و آشنایی آنها با رویکردهای آموزشی و پرورشی دوره ابتدایی، از همان پایه اول و قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می گردد.

عابدینی نیا خاطرنشان کرد: بسته‌های آموزشی در قالب کتاب، نرم افزار، بروشور و... در اختیار اولیای دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها