|

مدیر شرکت خدمات حمایت کشاورزی استان همدان گفت

آمادگی تأمین تمام کودهای مورد نیاز کشاورزان را داریم

برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی مراکز توزیع کود کشاورزی در ماه‌های مهر و آبان، کشاورزان هرچه سریع‌تر برای دریافت کود مورد نیاز کشت های خود اقدام کنند

 آمادگی تأمین تمام کودهای مورد نیاز کشاورزان را داریم

  به گزارش شرق، بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی برای تغذیه گیاهان، برعهده این شرکت است گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم برنامه ۱۲۰ هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های استان را محقق کنیم و در سال ۱۴۰۳ نیز برنامه ۱۳۰ هزار تنُی به ما تکلیف شده و درحال تأمین و تدارک و توزیع آن هستیم.

وی افزود در حال حاضر که در آستانه کشت‌های پاییزه استان هستیم، آمادگی تأمین تمام کودهای مورد نیاز کشاورزان را داریم و از کشاورزان درخواست داریم هرچه سریع‌تر برای دریافت کودها اقدام کنند تا شاهد ازدحام و شلوغی مراکز توزیع در ماه‌های مهر و آبان نباشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مناطق خود بعد از دریافت حواله الکترونیکی از کارگزاری ‌ها وعاملین فروش شرکت کودهای کشاورزی خود را دریافت کنند.

الیاسی گفت تعداد ۱۰۰ کارگزار فعال آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان هستند. ایشان در ادامه به رابطه مستقیم تغذیه بهینه و مناسب گیاه با کمیت و کیفیت محصولات تولیدی اشاره کرد و افزود هرچقدر تغذیه گیاه اصولی و بر مبنای نیاز خاک باشد می‌توانیم محصول با کیفت‌تری داشته باشیم و به امنیت غذایی بیشتری برسیم.

وی در پایان گفت در حالیکه کشاورزی بدون استفاده از کودهای کشاورزی، ناکارآمد و غیر اقتصادی خواهد بود، استفاده بهینه از آن می‌تواند کیفیت محصولات را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها