|

هشدار جدی به صعود کنندگان

افزایش مصدومان و مفقودی‌ها در راه صعود به دماوند

در فصل صعود کوهنوردان به قله دماوند آمار مصدومین و مفقودی‌ها هم که اغلب از میان کوهنوردان کم اطلاع هستند، بالا رفته است.

افزایش مصدومان و مفقودی‌ها در راه صعود به دماوند

به گزارش فارس، این روزها در حالی که فصل صعود به قله دماوند است و کوهنوردان زیادی پای در منطقه می‌گذارند، اما آمار مصدومان و مفقودی‌ها رو به افزایش است. برخی کوهنوردان بدون داشتن اطلاع از شرایط صعود به این قله و مسیرهای آن، هم خود و هم جان امدادگران را به خطر می‌اندازند.

بر اساس گزارش کارگروه امداد و نجات مستقر در بارگاه سوم دماوند آمار مصدومین و مفقودی‌ها در هفته گذشته بالا بود و سه روز پرکار برای امدادگران رقم خورد.

نمونه آن حضور یک فرد با سابقه بیماری قلبی و جراحی با وضعیت جسمی بحرانی و فشار بالا در رودخانه دوم بود که توسط امداد گران به پایین انتقال داده شد.

امیر رحمان زاده یکی از اعضای کارگروه امداد و نجات دماوند می‌گوید: هفته پرکاری را پشت سر گذاشتیم و موارد زیاد مصدوم و مفقود داشتیم که امدادرسانی لازم به آنها انجام شد. متاسفانه با توجه به هشدارهای متعدد باز هم شاهد فرود برخی از کوهنوردان از مسیر یخچال‌ها بوده ایم. او تاکید می‌کند: کوهنوردان از صعود در زمان‌های غیر معمول به شدت خودداری کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها