|

مدودف:

آمریکا به دنبال دستیابی به اجزای سلاح‌های بیولوژیکی است

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، گفت: سرویس‌های امنیتی روسیه باید اقداماتی را برای مقابله با برنامه‌های نظامی - بیولوژیکی واشنگتن که در تلاش برای به دست آوردن اجزای سلاح‌های بیولوژیکی است، اتخاذ کنند.

 آمریکا به دنبال دستیابی به اجزای سلاح‌های بیولوژیکی است

به گزارش شبکه شرق، این مقام روس در نشستی درباره مقابله با تهدیدات مدرن برای امنیت بیولوژیکی، تصریح کرد: شبکه بزرگ آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در کشورهای پس از شوروی (جماهیر شوروی سابق)، خطری جدی برای منافع ملی ما ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در پاسخ به این تهدیدها، اقدامات موثر جدید از جمله از طریق سازمان‌های بین‌المللی مختلف و سرویس ویژه (روسیه) باید اتخاذ شود.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به اینکه مسکو بارها به همتایان خود پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرده است، گفت: واشنگتن به اجرای برنامه های نظامی - بیولوژیکی با هدف ایجاد پاتوژن‌ها و میکرو ارگانیسم‌های ساختگی خطرناک ادامه می‌دهد.

مدودف خاطرنشان کرد: در واقع آمریکا در تلاش برای به دست آوردن اجزای سلاح‌های بیولوژیکی است.

 آمریکا علاوه بر آزمایشگاه‌های بیولوژیک متعدد در داخل خاک خود همچون پایگاه نظامی «فورت دیتریک» در ایالت مریلند که یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز بیولوژیک جهان است، در سایر نقاط جهان نیز بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی دارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها