|

وعده جدید دولت برای کاهش قیمت گوشت و مرغ

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی جزئیات برنامه جدید دولت برای تنظیم بازار گوشت و مرغ را اعلام کرد.

وعده جدید دولت برای کاهش قیمت گوشت و مرغ

به گزارش شبکه شرق، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش ما در سطح ملی این است که بتوانیم تولید گوشت به خصوص تولید گوشت سفید را افزایش دهیم.

محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صبح یکشنبه « » در حاشیه بهره‌برداری از کارخانه مرغ مادر در گناوه در جمع خبرنگاران با تقدیر از همه تلاشگران عرصه کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان گناوه حضور یافتیم و تعدادی از پروژه‌های در حال ساخت بازدید شد و امروز یکی از واحدهای مهم حلقه‌های زنجیره طیور، واحد مرغ مادر، در گناوه به بهره برداری رسید.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان بوشهر از نظر اقلیم، ارتفاع و شرایط آب و هوایی وضعیت مناسب برای پرورش طیور دارا است.

او گفت: استان بوشهر از استان‌هایی است که مازاد بر مصرف خود گوشت سفید تولید می‌کند و یک ظرفیتی است که می‌توان از آن برای تولید گوشت سفید کشور استفاده کرد.

حسن‌نژآد گفت: علیرغم ظرفیت تولید مناسب در زمینه واحدهای مربوط به مرغ مادر و کارخانه‌های جوجه کشی در استان بوشهر اما کار کمتری صورت گرفته بود که خوشبختانه با تغییر رویکرد و بهبود شرایط و امروز شاهد افتتاح این طرح بودیم.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سایر مراکز مرغ مادر و حلقه‌های جوجه‌کشی که جز نیازهای منطقه است، باید در آینده با تلاش همکاران در این استان بیشتر توسعه پیدا کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تلاش ما در سطح ملی این است که بتوانیم تولید گوشت به خصوص تولید گوشت سفید را افزایش دهیم.

او ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا در سطح ملی در ارتباط با گوشت سفید وجود دارد این تلاش در حال انجام است و تعدادی از واحدهای مرغ مادر و گوشتی در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم میزان تولید گوشت سفید را به حدود ۳۵ کیلوگرم برسانیم که این کار در حال انجام است.

حسن‌نژاد بیان کرد: خوشبختانه حلقه‌های بالادستی مانند مراکز مرغ مادر و مرغ اجداد توسعه بسیار خوبی پیدا کره است و در راستای تأمین امنیت غذایی کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها