|

آغاز رسمی فعالیت کیومرث هاشمی در نقش وزیر

کیومرث هاشمی رسما به‌عنوان وزیر ورزش‌ و جوانان فعالیت خواهد کرد. به گزارش فوتبال 360، حمید سجادی که به‌ واسطه دوره مدیریتش در وزارت ورزش‌ و جوانان در آستانه استیضاح قرار گرفته بود، سرانجام نهم مردادماه تصمیم به استعفا گرفت که استعفای او با پذیرش رئیس‌جمهور همراه شد و در همان روز، کیومرث هاشمی که در سال‌های گذشته در نقش‌های مختلف در ورزش ایران مسئولیت مدیریتی داشت، به‌عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش‌ و جوانان معرفی شد و گفته می‌شد که قرار است او به‌عنوان جانشین حمید سجادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

آغاز رسمی فعالیت کیومرث هاشمی در نقش وزیر

کیومرث هاشمی رسما به‌عنوان وزیر ورزش‌ و جوانان فعالیت خواهد کرد. به گزارش فوتبال 360، حمید سجادی که به‌ واسطه دوره مدیریتش در وزارت ورزش‌ و جوانان در آستانه استیضاح قرار گرفته بود، سرانجام نهم مردادماه تصمیم به استعفا گرفت که استعفای او با پذیرش رئیس‌جمهور همراه شد و در همان روز، کیومرث هاشمی که در سال‌های گذشته در نقش‌های مختلف در ورزش ایران مسئولیت مدیریتی داشت، به‌عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش‌ و جوانان معرفی شد و گفته می‌شد که قرار است او به‌عنوان جانشین حمید سجادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شود. رئیس‌جمهور تصمیم خود را درباره انتخاب وزیر ورزش‌ و جوانان نهایی کرد و با توجه به حمایت جامعه ورزش از انتخاب کیومرث هاشمی، در نامه‌ای رسما او به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای فعالیت در وزارت ورزش‌ و جوانان معرفی شد. صبح دیروز جلسه رأی‌گیری برگزار شد و موافقان و مخالفان انتخاب کیومرث هاشمی به‌عنوان وزیر جدید ورزش‌ و جوانان صحبت‌های خود را مطرح کردند و سپس نوبت به برگزاری مراسم رأی‌گیری رسید.

امضای سند وزیرشدن با رأی قاطع مجلس

هاشمی با اخذ 166 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع به‌عنوان وزیر جدید ورزش‌ و جوانان از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد تا بعد از 48 روز فعالیت به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه، از دیروز رسما فعالیت خود را در قامت وزیر پیش ببرد. بعد از محمد عباسی، محمود گودرزی، مسعود سلطانی‌فر و حمید سجادی، حالا کیومرث هاشمی پنجمین وزیر رسمی وزارتخانه ورزش‌ و جوانان است. البته دراین‌میان، رضا صالحی‌امیری، محمد شریعتمداری و نصرالله سجادی سابقه سرپرستی بر وزارت ورزش‌ و جوانان را دارند. کیومرث هاشمی بعد از فعالیت در نقش‌هایی مانند معاون سازمان تربیت‌ بدنی، قائم‌مقام وزارت آموزش‌ و پرورش و رئیس کمیته ملی المپیک، حالا در جدیدترین مأموریت کاری خود باید در کسوت وزیر ورزش‌ و جوانان کار خود را پیش ببرد که باید دید در فرصت زمانی پیش‌روی تا پایان دولت سیزدهم، هاشمی چه عملکردی را از خود در نقش وزیر ورزش‌ و جوانان به جای خواهد گذاشت. مطمئنا تعیین سرنوشت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دوره مدیریتی هاشمی در وزارت ورزش‌ و جوانان خواهد بود و باید دید آیا او به سراغ تغییر و تحولات در ساختار مدیریت دو باشگاه هم خواهد رفت یا خیر.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها