|

جزئیات تازه از پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه؛ دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضاییه علنی است؟/ ویدئو

سخنگوی قوه قضاییه درباره «دلیل غیرعلنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه و انتشار برخی اخبار مربوط به آن صرفا از طریق یک رسانه» توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات تازه از پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه؛ دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضاییه علنی است؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی قوه قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست؛ چه این دادگاه‌ چه دادگاه‌های دیگر، با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز «چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳»، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی‌ گفت: بی شک گرامی داشتن این مناسبت‌ها و یادآوری بزرگی آن بزرگانی که در تاریخ اسلام درخشیدند الگوی مناسبی برای شناخت بیشتر سیره آن بزرگواران و توجه به منش آنها در زندگی امروز ما است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره «دلیل غیرعلنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه و انتشار برخی اخبار مربوط به آن صرفا از طریق یک رسانه»، گفت: بی‌شک مساله مبارزه با فساد در هر بعدی حتی اگر به فرزندان مسئولان کشور برگردد، جزو افتخارات قوه قضاییه است که پیشتاز است و نشان می‌دهد  در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد و بدون ملاحظه کاری اقدام و اعلام می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره حضور مردم در دادگاه فرزندان معاون اول گفت: مردم می‌توانند آزادانه در این دادگاه شرکت کنند.

جهانگیر افزود: رسیدگی این پرونده  به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست؛ چه این دادگاه‌ چه دادگاه‌های دیگر،  با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از برگزاری جلسات دادگاه اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها