|

فراخوان اعتراضی دانشجویان بنگلادشی

علیه کشتار در خیابان‌های داکا

​ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

علیه کشتار در خیابان‌های داکا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با افشاگری جونیور کندی درباره یک توله خرس مرده شروع می‌کنیم. سپس به حمله دست‌راستی‌ها به اقامتگاه پناهجویان در بریتانیا می‌پردازیم. در آخر هم پای حرف‌های خانم پلوسی می‌نشینیم.

 

کندی جونیور راز توله خرس مرده را فاش می‌کند

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نه به اندازه دو نامزد دیگر اما به اندازه کافی سر و صدا دارد. آقای رابرت کندی جونیور این بار با یک فایل ویدئویی خبرساز شده است.

کندی جونیور فیلمی منتشر کرده مربوط به یک دهه قبل؛ او و دوستانش یک توله خرس مرده را طوری در سنترال پارک نیویورک روی زمین قرار داده اند، گویی دوچرخه‌سواری آن را زیر گرفته است.

آن ویدئو در زمان خودش توجه‌ها را به تصادفات دوچرخه‌ای جلب کرد، اما حالا کندی جونیور راز آن را برملا کرده است. او پیشتر با وجود یک کرم در مغزش سر و صدا کرده بود.

 

حمله افراطی‌ها به هتل پناهجویان در روترهام

روز گذشته حدود ۷۰۰ نفر از بریتانیایی‌ها مقابل هتل هالیدی اکسپرس روترهام تجمع کردند و علاوه بر شعار علیه پناهجویان، قصد داشتند محل اقامت آنها را به آتش بکشند.

این جمعیت که برخی از آنها نقاب هم به صورت داشتند به تحریک راست افراطی دور هم جمع شده بودند. آنها با پلیس هم درگیر شدند. ۱۰ افسر پلیس در این درگیری مجروح شده است.

افراطی‌ها خواستار اخراج مهاجران و پناه‌جویان غیر قانونی از بریتانیا هستند. وزیر کشور بریتانیا این رفتارها را محکوم کرده است. او این عمل را جنایتکارانه توصیف کرده است.

 

دومین تراشه در مغز بیمار کار گذاشته شد

نورالینک شرکتی که برای کمک به بیماران نخاعی تلاش می‌کند، می‌گوید دومین تراشه را در مغز بیمار کار گذاشته است. این شرکت متعلق به ایلان ماسک مشهور است.

بیمارانی که دچار ضایعه مغزی و نخاعی شده اند، اغلب فلج می‌شوند و توان حرکتی خود را از دست می‌دهند. این تراشه‌های ایمپلنتی قرار است به بازیابی توان حرکتی بیماران کمک کند.

ماسک و نورالینک امیدوار هستند تا پایان امسال ۸ بیمار دیگر هم ایمپلنت‌ها را دریافت کنند تا نتایج دقیق‌تری از این آزمایش‌ها به دست بیاید.

 

فراخوان اعتراض خیابانی دانشجویان بنگلادشی

یک روز پس از این که حدود صد نفر از معترضان بنگلادشی در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند، دانشجویان برای حضور در خیابان‌های داکا فراخوان داده اند.

دانشجویان بنگلادشی خواستار استعفای نخست‌وزیر خانم شیخ حسینه هستند. آنها به رانت استخدامی برای مشاغل دولتی اعتراض دارند و تغییر و اصلاح قانون را مطالبه می‌کنند.

این اعتراضات از چند هفته پیش آغاز شده است و در همان روزهای ابتدایی بیش از ۲۰۰ کشته به جا گذاشت. دولت با برقراری مقررات منع آمد و شد سعی کرد، فضا را کنترل کند که منجر به درگیری‌های تازه شد.

 

وجدان درد خانم پلوسی پس از حمله به همسرش

سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در آستانه عرضه کتاب «هنر قدرت» به بازار در مصاحبه‌‌ای گفته بابت آسیب دیدن همسرش پل پلوسی احساس گناه می‌‌کند.

پل پلوسی همسر نانسی پلوسی در سال ۲۰۲۲ با ضربات چکش دیوید دی‌پاپ که به خانه آنها در سانفرانسیسکو حمله کرده بود، آسیب دید. او همچنان از تبعات آن آسیب رنج می‌برد.

نانسی پلوسی می‌گوید دی‌پاپ دنبال او بوده نه همسرش؛ «من هدف این حمله بودم، اما من واشنگتن بودم و پل به جای من آسیب دید. بعدها ترامپ و هوادارانش با این موضوع شوخی کردند و باعث رنجش بیشتر ما شدند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها