|

تاریخ‌سازی «ناهید کیانی» در المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ ناهید کیانی راهی فینال شد/ ویدئو

«ناهید کیانی» با راه‌یابی به فینال مسابقات تکواندوی المپیک پاریس، در تکواندو زنان ایران تاریخ‌ساز شد.

تاریخ‌سازی «ناهید کیانی» در المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ ناهید کیانی راهی فینال شد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «ناهید کیانی» با کسب پیروزی در مرحله نیمه نهایی مسابقات تکواندوی المپیک پاریس، به فینال راه یافت تا برای نخستین بار، تکواندو زنان ایران در این مرحله المپیک، نماینده داشته باشد.

«ناهید کیانی» نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک پاریس که با دو پیروزی راهی مبارزه نیمه نهایی شده بود، در این مرحله به مصاف «لاتیتیا اون» از لبنان رفت.

در این مبارزه، «ناهید کیانی» نتیجه راند اول را ۱۰ بر ۳ به سود خود تمام کرد و در راند دوم نیز، ۱۰ بر صفر پیروزی شد. بدین ترتیب در مجموع، به برتری ۲ بر صفر دست یافت. با این نتیجه، «ناهید کیانی» به مرحله فینال مسابقات تکواندوی وزن ۵۷- کیلوگرم راه یافت. این نخستین بار است که تکواندوی زنان ایران در فینال المپیک نماینده دارد.

در راند دوم این مبارزه به درخواست‌های «مینو مداح» برای بازبینی فیلم که چهار بار انجام شد و هر چهار بار مورد قبول واقع شد.

این ملی‌پوش تکواندو ایران، کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر «کیمیا علیزاده» عضو تیم ملی بلغارستان آغاز کرد و سپس با همین نتیجه، «شیما تومی» از تونس را شکست داد. کیانی در گرندپری ۲۰۲۳ پاریس به این تکواندوکار تونسی باخته بود.

تیم ملی تکواندوی ایران در این دوره از بازی‌ها، توسط «مبینا نعمت‌زاده» موفق به کسب مدال برنز شده است.

مسابقات تکواندوی بازی‌های المپیک پاریس، با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه «۱۷ مردادماه»، در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه «۲۰ مردادماه» پیگیری خواهد شد.

شادی تاریخ ساز ناهید کیانی پس از راهیابی به فینال در المپیک پاریس ۲۰۲۴

«ناهید کیانی» به اولین زن تاریخ ایران تبدیل شد که به فینال رقابت‌های المپیک راه پیدا کرده است.

پیروزی ناهید کیانی برابر حریف تونسی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ 

«ناهید کیانی» نماینده کشورمان در دومین مبارزه خود برابر نماینده تونس و قهرمان آفریقا، ۲-۱ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها