|

عوامل موثر بر قیمت تتر در ایران

تتر Tether با نماد اختصاری USDT با پشتیبانی دلار آمریکا راه اندازی شده است. تتر جزو 10 رمز ارز مطرح در بازار کریپتوکارنسی است، در این مقاله به بررسی جزییات مربوط به این ارزدیجیتال و خرید تتر در ایران پرداخته ایم.

تتر (USDT) چیست؟

تتر یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل شده و پشتیبانی می‌شود این ارزدیجیتال جزو 10 رمز ارز مطرح محسوب می‌شود و تقریبا ارزش ثابتی دارد. تتر که در اصل مبتنی بر بلاک چین بیت کوین بود، اکنون از پروتکل های Omni و Liquid بیت کوین و همچنین بلاک چین های اتریوم، TRON، EOS، Algorand، Solana، OMG Network و بیت کوین کش  (SLP) پشتیبانی می کند. از ماه می 2022، تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین و اتریوم و بزرگترین استیبل کوین با ارزش بازار نزدیک به 83 میلیارد دلار است. تتر توسط سرمایه‌گذارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند از نوسانات معمول ارزهای دیجیتال در حین نگهداری وجوه در سیستم کریپتو جلوگیری کنند. تتر برای اولین بار در سال 2014 به عنوان راهی برای ارائه یک روش پرداخت جایگزین به کاربران معرفی شد. این ارز دیجیتال در ابتدا روی شبکه بلاکچین بیت کوین در دسترس بود.

مزایای تتر (USDT)

  • سرعت بالای انجام تراکنش‌ها
  • قیمت تقریبا ثابت این استیبل کوین
  • کارمزد خوب تراکنش‌ها
  • سهولت تبدیل به پول نقد

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تتر در ایران

  • ارزش ریالی تتر

ارزش ریالی روی ارز دیجیتال تتر و دلار کاغذی تاثیر گذار است ولی معمولا این دو گپ قیمتی دارند که برای مشاهده قیمت تتر می‌توانید به وبسایت های معتبر مراجعه کنید.

  • کارمزد صرافی ها

از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تتر در ایران، میزان کارمزد تتر است. تتر یک ارز دیجیتال است که بر بستر بلاکچین های مختلف استوار است و هرکدام از این شبکه ها ساختار و مقیاس پذیری مختلفی دارند. مقیاس پذیری تاثیر بسیار زیادی بر کامزد ارزهای دیجیتال دارد، اگر یک شبکه تعداد تراکنش های کمتری در ثانیه پردازش کند کاربران باید برای ارسال تراکنش ها کارمزد بیشتری را نیز پرداخت کنند.

  • عرضه و تقاضا

عامل اصلی تعیین کننده قیمت تتر مانند بازار دیگر رمز ارزها میزان تقاضا و عرضه است با افزایش تقاضا احتمال افزایش قیمت این رمز ارز و با کاهش تقاضا احتمال کمتر شدن قیمت این رمز ارز از یک دلار وجود دارد.

  • تفاوت ماهیت دلار و تتر

تتر یک ارزدیجیتال است و عرضه و تقاضا آن با دلار متفاوت است همچنین تفاوت‌های ماهیتی دلار و تتر مانند غیرمتمرکز بودن تتر به عنوان ارزدیجیتال و نحوه خرید و فروش آن نیز از عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری تتر در ایران می‌باشد.

برآورد قیمت تتر در ایران

معمولا هر تتر را معادل یک دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود. اما گاهی این مبلغ متفاوت خواهد بود مثلا گاهی تتر با قیمت 0.98 دلار و گاهی 1.01 به فروش می‌رسد. در ادامه به تفضیل دلایل موثر بر قیمت تتر در ایران آمده است. برای کسب اطلاعات به روز درمورد اخبار و قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانید به وبسایت آموزش ارز دیجیتال ارز تودی مرجع تخصصی ارزهای دیجیتال مراجعه کنید. 

خرید تتر در ایران

آیا خرید تتر سرمایه گذاری خوبی است؟

تتر اغلب به عنوان یک ارز دیجیتال قابل اعتماد شناخته می‌شود اما عدم شفافیت از عملکرد درونی این ارزدیجیتال کسب اعتماد کامل کاربران به این ارز دیجیتال را دشوار می‌کند. قیمت تتر را به راحتی نمی‌توان بررسی کرد و بسیاری از کاربران گمان می‌کنند که تتر برای فعالیت های پولشویی استفاده می‌شود. اگر تتر فرو بریزد، همه تترها کاملا بی ارزش خواهند شد زیرا هیچ چیز دیگری جز اعتماد مردم به ارز دیجیتال از آن ها پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به اینکه تتر استیبل کوین است، با سرمایه‌گذاری بلند مدت روی این ارز دیجیتال نمی‌توانید کسب سود کنید و بهتر است در بازار نزولی با خرید تتر حفظ سرمایه کنید.

آموزش خرید تتر در ایران

برای خرید تتر می‌توانید از طریق صرافی‌های ایرانی و خارجی اقدام کنید. اگر می‌خواهید آموزش خرید تتر را به صورت کامل یادبگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله آموزش خرید تتر مراجعه کنید تا به راحتی و با دانش کافی به خرید این استیبل کوین بپردازید.

خرید تتر با ریال

ابتدا صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با واریز مقدار ریالی که میخواهید تتر تهیه کنید به حساب بانکی صرافی به راحتی تتر دریافت کنید.

خرید تتر با کریپتو

همچنین می‌توانید با انتقال کریپتو به حساب صرافی نیز مقدار تتر مورد نظرتان را به کیف پول شخصیتان منتقل کنید.

جمع بندی

عملکرد درونی تتر برای کاربران واضح نیست تا اعتماد کامل کاربران را کسب کند. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال همیشه با ریسک همراه است، بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در USDT را دارید باید به اندازه کافی از آن آگاه باشید. در این مقاله تلاش کردیم تا به اطلاعاتی درمورد تتر و آموزش خرید آن را با زبانی ساده در اختیار کاربران قرار دهیم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها