|

بررسی بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام مخالفت خود با این پیشنهاد گفت: با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی، درآمد دولت کم می شود.

بررسی بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس

به گزارش شبکه شرق، در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲،‌ مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی این پیشنهاد را مطرح کرد که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۲ درصد شود.

 

این درحالیست که در لایحه دولت آمده است که «سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۰ درصد» تعیین می‌شود.

 

در ادامه جلسه،‌ مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام مخالفت خود با این پیشنهاد گفت: با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی، درآمد دولت کم می شود.

 

در نهایت پس از بررسی های لازم درباره این پیشنهاد، نمایندگان با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مخالفت کردند.

 

در مصوبه ای دیگر نیز مجلس سهم دولت از درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲ را مشخص کرد.

 

مصوبات شیفت اول از اولین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲

 

نمایندگان در ادامه بررسی های مربوط به بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی و خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها را تعیین کردند.

 

از طرف دیگر به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داده شد تا فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان را تا سقف ۲۳۰ میلیون یورو به فروش برساند.

 

همچنین با تصویب بندهای دیگری از تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی، وزارت نفت موظف شد مابه‌التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاهها و شرکتهای پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دریافتی از آنها را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی دریافت کند.

 

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها