|

واردات این خودروها آزاد شد

بر اساس مصوبه مجلس، واردات خودروهای نو و کارکرده برقی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مجاز شد.

واردات این خودروها آزاد شد

به گزارش شبکه شرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت را مجاز کردند تا در راستای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلایندگی، انواع خودروهای سواری برقی نو و کارکرده را وارد کند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه سوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، موادی را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۹ ماده واحده این لایحه، در اجرای ماده (۹) قانون هوای پاک به منظور کاهش آلایندگی شهرها، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال برقی و هیبریدی به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نیم‌واحد درصد و برای سایر متقاضیان چهار واحد درصد و حقوق ورودی خودروهای تمام برقی – بنزینی (هیبریدی) پانزده واحد درصد تعیین می‌گردد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است در قبال سرمایه گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت‌های آن، انتقال فناوری و افزایش داخلی سازی خودروهای برقی – بنزینی (هیبریدی)، تخفیف در پرداخت حقوق ورودی واردات این نوع خودروها و قطعات منفصله آن را اعمال نماید.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها